Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŘehoř, Petr
dc.contributor.authorTůmová, Lenka
dc.date.accessioned2021-11-22T12:40:23Z
dc.date.available2021-11-22T12:40:23Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/4982
dc.description.abstractVe své diplomové práci (závěrečném projektu magisterského studia na Jihočeské univerzitě, v oboru Obchodní podnikání) jsem se zaměřila na vnitřní prostředí firmy Centropen, akciové společnosti se sídlem v Dačicích. Pro zhodnocení vnitřního prostředí jsem použila několik různých metod. Jednalo se o Analýzu výsledků v jednotlivých funkcionálních oblastech, krátce jsem zmínila Bostonskou matici a SWOT analýzu. Při hodnocení funkcionálních oblastí jsem vybrala - výzkum a vývoj, výrobu, nákup, prodej, marketing, lidské zdroje a financování. Oblasti marketingu byla věnována samostatná kapitola, ve které bylo provedeno dotazníkové šetření, rozebrání jednotlivých aktivit, které firma podniká pro svou prezentaci na veřejnosti. Věnovala jsem se také konkrétní reklamní kampani - Kampani škola. Tato kampaň je každoročně nejrozsáhlejší akcí, kterou Centropen připravuje, společně s fullservisovou reklamní agentrurou. Při zhodnocení funkcionálních oblastí se ukázala jako jednoznačně největší slabinou, oblast lidských zdrojů. V této oblasti se firma vůbec nezabývá hledáním a výchovou nové generace, přitom významná část pracovníků vyššího a středního managementu se blíží důchodovému věku, a ani dalším vzděláváním současných zaměstnanců. Marketing je schopen držet krok jen díky významné výpomoci agentury. Samostatně je schopen pokrýt spíše jen oblast propragace, nikoli kompletního marketingu. Ke zpracování SWOT analýzy, kde se prolíná diagnostika vnitřního a vnějšího prostředí, jsem alespoň krátce shrnula konkurenční prostředí. Zde je více než jasné, že konkurenční tlaky sílí a Centropen, který stále užívá úspěchů z předchozích let, trochu zaspal právě v boji s konkurencí. Opravdu významným kladem je silné finanční zázemí bez úvěrového zatížení, které pomáhá podpořit sílu firmy.cze
dc.format100 s., 8 s. příloh.
dc.format100 s., 8 s. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectVnitřní prostředícze
dc.subjectanalýza vnitřního prostředícze
dc.subjectmarketingový výzkumcze
dc.subjectSWOT analýzacze
dc.subjectinzercecze
dc.subjectstrategie.cze
dc.subjectInternal environmenteng
dc.subjectinternal analysiseng
dc.subjectmarketing researcheng
dc.subjectSWOT analysiseng
dc.subjectadvertisingeng
dc.subjectstrategy.eng
dc.titleVnitřní prostředí vybrané společnosti a jeho zhodnocenícze
dc.title.alternativeInternal environment of selected company and its evaluationeng
dc.title.alternative-cze
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag15006
dc.description.abstract-translatedIn my graduation theses (it is a final project of engineering study at South Bohemia University, in field of commercial business) I focused on internal environment of the company called Centropen a.s. which is situated in Dačice. For evaluation of internal atmosphere I used a few different methods. One of them was the analysis of the results in particular functional fields, I mentioned Bostonian matrix shortly and SWOT analysis. As for an evaluation of functional fields I chose research and development, production, purchase, sale, marketing, human resources and financing. A separate chapter was given to marketing in which was made a questionnaire research, analyzing individual activity, which the company makes for own presentation in public. I focused on a concrete advertising campaign as well - The School Campaign. This campaign is every year the most extensive action which the Centropen company prepares together with fullservis advertising agency. Concerning evaluation of functional fields, as the weakest point showed up the field of human resources. The company doesn’t deal with searching and education new generation in this area at all even further education of current employees, nevertheless the significant part of workers higher and middle management are really close to retiring age. Marketing is able to keep up only thanks to an important help of the agency. Marketing on its own is able to cover just the area of propagation, not complete marketing. As for the SWOT analysis, where are mingled the diagnosis of the internal and external environment, I summarized competitive environment. It is more then clear, that competitive pressures increase and Centropen company, who’s still using success from previous years, a little bit fell asleep in fight with competition. The significant positive is a strong financial background without credit indebtedness, which helps to support power of the company.eng
dc.date.accepted2010-06-18
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam