Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorKavan, Štěpáncze
dc.date.accessioned2021-03-04T17:28:20Z
dc.date.available2021-03-04T17:28:20Z
dc.date.issued2018eng
dc.identifier.issn2299-4033eng
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/501
dc.description.abstractThe paper focuses on examining the implementation of first aid in schools. It reflects the obligation of schools to provide first aid in the event of health problems or risks to the life of students and school staff. The second area deals with first aid education of students so that they can gain the competencies to provide first-aid in practical life. The basic possibilities of education of first aid in general basic education programmes are characterized. The characteristics of first aid development in schools are developer in order to gain a comprehensive understanding of the first aid education issue. A historical-comparative analysis is used as the method of research.eng
dc.formatp. 70-79eng
dc.language.isoengeng
dc.publisherWyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego "Apeiron"eng
dc.relation.ispartofKultura Bezpieczeństwa, volume 29, issue: březen 2018eng
dc.subjectfirst aideng
dc.subjectgeneral education programmeeng
dc.subjecthuman protection under current risks and emergencieseng
dc.subjectprvní pomoccze
dc.subjectrámcové vzdělávací programycze
dc.subjectochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostícze
dc.titleTeaching of the issue of first aid at schools in the Czech Republiceng
dc.title.alternativeVýuka problematiky první pomoci na školách v České republicecze
dc.typearticleeng
dc.identifier.obd43882684eng
dc.description.abstract-translatedPříspěvek se zaměřuje na problematiku implementace témat první pomoci ve školách. Reflektuje povinnost škol provádět první pomoc v případě zdravotních problémů a rizik ohrožení životu studentů ve školách. Druhá část je zaměřena na výuku pro žáky v oblasti první pomoci, aby získali kompetence poskytnout první pomoc v praktickém životě. Základní podmínkou pro výuku tématu první pomoci je rámcový vzdělávací program. Historická analýza a komparace jsou základními metodami výzkumu.cze
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.identifier.doi10.24356/KB/29/3eng
dc.relation.publisherversionhttp://kultura-bezpieczenstwa.pl/wp-content/uploads/2018/07/KB_29_sr.pdfeng


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam