dc.contributor.author | Kavan, Štěpán | cze |
dc.date.accessioned | 2021-03-04T17:28:20Z | |
dc.date.available | 2021-03-04T17:28:20Z | |
dc.date.issued | 2018 | eng |
dc.identifier.issn | 2299-4033 | eng |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/501 | |
dc.description.abstract | The paper focuses on examining the implementation of first aid in schools. It reflects the obligation of schools to provide first aid in the event of health problems or risks to the life of students and school staff. The second area deals with first aid education of students so that they can gain the competencies to provide first-aid in practical life. The basic possibilities of education of first aid in general basic education programmes are characterized. The characteristics of first aid development in schools are developer in order to gain a comprehensive understanding of the first aid education issue. A historical-comparative analysis is used as the method of research. | eng |
dc.format | p. 70-79 | eng |
dc.language.iso | eng | eng |
dc.publisher | Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego "Apeiron" | eng |
dc.relation.ispartof | Kultura Bezpieczeństwa, volume 29, issue: březen 2018 | eng |
dc.subject | first aid | eng |
dc.subject | general education programme | eng |
dc.subject | human protection under current risks and emergencies | eng |
dc.subject | první pomoc | cze |
dc.subject | rámcové vzdělávací programy | cze |
dc.subject | ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí | cze |
dc.title | Teaching of the issue of first aid at schools in the Czech Republic | eng |
dc.title.alternative | Výuka problematiky první pomoci na školách v České republice | cze |
dc.type | article | eng |
dc.identifier.obd | 43882684 | eng |
dc.description.abstract-translated | Příspěvek se zaměřuje na problematiku implementace témat první pomoci ve školách. Reflektuje povinnost škol provádět první pomoc v případě zdravotních problémů a rizik ohrožení životu studentů ve školách. Druhá část je zaměřena na výuku pro žáky v oblasti první pomoci, aby získali kompetence poskytnout první pomoc v praktickém životě. Základní podmínkou pro výuku tématu první pomoci je rámcový vzdělávací program. Historická analýza a komparace jsou základními metodami výzkumu. | cze |
dc.peerreviewed | yes | eng |
dc.publicationstatus | postprint | eng |
dc.identifier.doi | 10.24356/KB/29/3 | eng |
dc.relation.publisherversion | http://kultura-bezpieczenstwa.pl/wp-content/uploads/2018/07/KB_29_sr.pdf | eng |