Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorMachová, Alenacze
dc.contributor.authorBrabcová, Ivacze
dc.date.accessioned2021-03-04T17:34:52Z
dc.date.available2021-03-04T17:34:52Z
dc.date.issued2018eng
dc.identifier.issn1212-4117eng
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/553
dc.description.abstractHealth literacy[2TD$DIF] is a person's ability to search for relevant sources regarding health, understand the information, and use it adequately to improve their behaviour in order to support their own health. The goal of this article is to analyze academic publications which are focused on the assessment of the health literacy of children and adolescents. We used the method of content analysis. The sources were searched for in the databases EBSCO, ProQuest, ScienceDirect, Scopus, Web of Science and Willey between April and May 2018. Based on the analysis of the sources, it is possible to say that most of the studies were carried out outside of Europe. Aside from one qualitative and one quantitative-qualitative study, all studies were quantitative. They mostly use the standardized assessment scales TOFHLA, REALM-Teens and NVS. The respondents were children and adolescents. Some studies were focused on children and adolescents with specific needs or social problems.eng
dc.formatp. 326-332eng
dc.language.isoengeng
dc.publisherJihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakultaeng
dc.relation.ispartofKontakt (vědecký časopis ZSF JU), volume 20, issue: 4eng
dc.subjectHealtheng
dc.subjectliteracyeng
dc.subjectchildreneng
dc.subjectadolescentseng
dc.subjectZdravotní gramotnostcze
dc.subjectděticze
dc.subjectadolescenticze
dc.titleHealth literacy of children and adolescentseng
dc.title.alternativeZdravotní gramotnost dětí a adolescentůcze
dc.typearticleeng
dc.identifier.obd43884170eng
dc.description.abstract-translatedZdravotní gramotnost je schopnost člověka vyhledat relevantní zdroje týkající se zdraví, tyto informace pochopit a adekvátně využít ke zlepšení chování zaměřeného na podporu svého zdraví. Cílem tohoto příspěvku je analyzovat odborné publikace zaměřené na hodnocení zdravotní gramotnosti u dětí školního věku a adolescentů. Pro zpracování předložené studie byla využita metoda obsahové analýzy dokumentů. Zdroje byly vyhledávány v databázích EBSCO, ProQuest, ScienceDirect, Scopus, Web of Science a Willey v období dubna a května roku 2018. Na základě analýzy nalezených zdrojů je možno konstatovat, že převážná většina nalezených výzkumných prací byla realizována mimo Evropu. S výjimkou jedné kvalitativní a jedné kvalitativně-kvantitativní studie byly všechny ostatní kvantitativní, kdy byly k hodnocení zdravotní gramotnosti ve většině případů využity standardizované hodnoticí škály, nejčastěji TOFHLA, REALM-Teens a NVS. Respondenti byli ve školním a adolescentním věku. Některé studie byly zaměřené na obecnou populaci dětí a adolescentů, jiné směřovaly k dětem a adolescentům se specifickými zdravotními či sociálními problémy.cze
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.identifier.doi10.1016/j.kontakt.2018.10.007eng
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.1016/j.kontakt.2018.10.007eng


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam