Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPražáková, Jaroslava
dc.contributor.authorSlípková, Pavla
dc.date.accessioned2021-11-24T14:10:11Z
dc.date.available2021-11-24T14:10:11Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/5722
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zpracována na téma ?Analýza vnějšího prostředí vybraného podniku.? V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy související s problematikou práce a popsány jednotlivé analýzy. V praktické části jsou teoretické poznatky aplikovány pomocí analýz vnějšího prostředí na zvoleném podniku. Analýza vnějšího prostředí je nedílnou součástí strategické analýzy, která vede ke stanovení strategie. Výhodou analýz je předvídání trendů, pochopení změn v podnikatelském prostředí a přemýšlení nad budoucím vývojem podniku. Cílem práce je aplikace PEST analýzy a Porterova modelu konkurenčního prostředí a následné zhodnocení postavení podniku na trhu. Řešením je shrnutí výsledků a navržení příslušných opatření vedoucí k prosperitě podniku a vytvoření konkurenční výhody. Po shrnutí a syntéze všech výsledků provedených analýz na vybraném podniku byly zjištěny následující dva předpoklady nutné pro další rozvoj podniku: ? potřeba investic do vědecko-technického rozvoje, ? výrazné posílení v marketingové oblasti. Podniku bylo doporučeno orientovat se na diferenciační strategii, která by firmu odlišila od silné konkurence a pomohla by zlepšit postavení na trhu.cze
dc.format80
dc.format80
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvnější prostředí podnikucze
dc.subjectPEST analýzacze
dc.subjectPorterův model konkurenčního prostředícze
dc.subjectexternal environment of a companyeng
dc.subjectPEST analysiseng
dc.subjectPorter´s model of competitive environmenteng
dc.titleAnalýza vnějšího prostředí vybraného podnikucze
dc.title.alternativeAnalysis of external environment of a chosen companyeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag24053
dc.description.abstract-translatedThe topic of my thesis is ?Analysis of external environment of a chosen company?. In the theoretical part, basic keywords of the given problem are explained and used analyses are described. In the practical part, theoretical knowledge is applied, using analyses of external environment for the chosen company. The analysis of external environment is a crucial component of a strategic analysis, which leads to setting the strategy. Forecasting of trends, understanding to changes in business environment and considering the future development of the company are the biggest advantages of the analyses. Application of the PEST analysis and of the Porter?s model of competitive environment and consecutive evaluation of the position of the company on the market are the aims of the thesis. To solve the problem, summary of results and suggestion of measures, taken to reach prosperity of the company and to create a competitive advantage on the market, are used. Two preconditions necessary for the further development of the company were found after summarizing and synthetizing all results of the executed analyses: ? need of investments into scientific and technical development, ? substantial strengthening of marketing activities. The main recommendation made to the company included orientation to the differentiating strategy that could differentiate the company from strong competition and could help to strengthen its market position.eng
dc.date.accepted2012-05-30
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineŘízení a ekonomika podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam