Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKrninská, Růžena
dc.contributor.authorKorešová, Pavla
dc.date.accessioned2021-11-24T14:10:50Z
dc.date.available2021-11-24T14:10:50Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/5751
dc.description.abstractCílem mé bakalářské práce je zkoumání nových přístupů a pohledů na rozvoj osobnosti manažera a osobnost manažera v současném řízení lidských zdrojů. V teoretické části této práce byla shrnuta problematika řízení lidských zdrojů, managementu znalostí, osobnosti manažera a jejího rozvoje. Zvolená metodika byl výzkum pomocí dotazníkového šetření. Výzkum byl zaměřen jak na vlivy, které působí na osobnost manažera, tak i na jeho vlastní názory a preference. Dotazník vyplnilo celkem 73 respondentů. V úvahu přišlo členění do čtyř kategorií, podle toho, v jakém podniku se oslovení manažeři nacházeli. Těmito kategoriemi byli organizace veřejné správy, podniky finančních služeb, podniky dopravních a ubytovacích služeb, podniky výrobní.Data byla vyhodnocena zvlášť pro každou kategorii a zpracována do tabulek a grafů. Následovaly dílčí výsledky a diskuze k jednotlivým otázkám. Na základě výsledků lze říci, že se posouváme ke stavu, kdy se na vedoucích pozicích bude objevovat vyrovnané zastoupení mužů a žen převažujícího vysokoškolského vzdělání a dobrého jazykového vybavení. Většina manažerů cítí potřebu dalšího vzdělávání a aktivně na něm pracuje. Nejvíce preferovaná forma vzdělávání je vzdělávání pomocí vzdělávacích kurzů, od ostatních manažerů a z vlastních zkušeností. Dále je zřejmé, že vedoucí pracovníci upřednostňují práci v týmu, konzultativní a týmový styl řízení, seberealizaci, přiměřený výdělek a přátelské vztahy na pracovišti. Za předpoklad úspěšného řízení považují manažeři zejména organizační a komunikační schopnosti, schopnost motivovat lidi a nést odpovědnost za svá rozhodnutí. Většina vedoucích pracovníků má možnost přicházet s tvůrčími podněty a víc než polovina je prosadí do praxe. Po souhrnu zjištěných informací vychází najevo tendence manažerů nebát se nových přístupů v oblasti vzdělávání a rozvoje osobnosti, jež je na velmi dobré úrovni. Dnešní vedoucí pracovníci jsou si vědomi významu vzdělání pro znalostní společnost a snažní se ho aktivně rozvíjet. Do budoucna lze předpokládat stále dokonalejší styly manažerské práce a vzestupný trend zavádění novinek personálního řízení ve všech sledovaných odvětví.cze
dc.format103 s.
dc.format103 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectřízení lidských zdrojůcze
dc.subjectrozvoj osobnosticze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectvedoucí pracovnícicze
dc.subjectznalostní společnostcze
dc.subjecthuman resources managementeng
dc.subjectpersonality developmenteng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectmanagerseng
dc.subjectknowledge societyeng
dc.titleRozvoj osobnosti manažera a řízení lidských zdrojůcze
dc.title.alternativeManager´s personality development and human resources managementeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag24211
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis is to explore new approaches and perspectivities on manager´s personality development and manager´s personality in contemporary human resources management. In the theoretical part of this thesis were summarized issues of human resources management, knowledge management, manager´s personality and its development. The selected research methodology was a questionnaire survey. The research was focused on the forces that determine the manager´s personality and his own opinions and preferences. The questionnaire was filled in by a total of 73 respondents. In consideration came the division into four categories depending on where company executives are found. These categories were public administration, financial services companies, transport and accommodation services companies and manufacturing enterprises. The data were evaluated separately for each category and made into tables and graphs which were followed by partial results and discussions on individual issues. Based on the results we can say that we are moving to a situation where the leadership positions will discover a balanced representation of men and women relating to higher education and good language skills. Most managers feel the need for further education and they are actively working on it. The most prefered form of learning is learning through education courses, learning from the other managers and from their own experiences. It is clear that managers prefer to work in teams, consultative and team style of management, self-realization, adequate earnings and friendly relations in the workplace. As prerequisite for successful management is considered organizational and communication skills, ability to motivate people and take responsibility for their decisions. Most executives have the oportunity to come up with creative ideas and more than half of them enforce it into practice. After a summary of the informations gathered, it becomes clear tendency of manager not to be afraid of new approaches in education and personality development, which is on a very good level. Today´s managers are aware of the imporatnce of education for the knowledge society, and they are trying actively to develope it. In the future we can expect more sophisticated styles of management and upward trend in the implementation of new personnel management in all the monitored sectors.eng
dc.date.accepted2012-05-29
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineŘízení a ekonomika podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam