dc.contributor.author | Kavan, Štěpán | cze |
dc.contributor.author | Tomanová, Kateřina | cze |
dc.date.accessioned | 2021-03-04T17:37:20Z | |
dc.date.available | 2021-03-04T17:37:20Z | |
dc.date.issued | 2019 | cze |
dc.identifier.issn | 1803-568X | cze |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/577 | |
dc.description.abstract | Příspěvek se zaměřuje na současné aspekty vzdělávání v Polské republice v oblasti bezpečnostních témat. Cílem příspěvku je zkoumat a charakterizovat současný stav vzdělávání v oblasti bezpečnostních problematik v Polské republice. Vzdělávání v oblasti bezpečnosti je řešeno jednak z úrovně začlenění bezpečnostních problematik do školního systému a jednak pohledem potřebné kvalifikace pro pedagogy, kteří výuku zajišťují. Získané poznatky jsou systematicky uspořádány a cílem je přinést souhrnnou informaci o současném řešení vzdělávání v oblasti bezpečnosti v Polské republice. | cze |
dc.format | p. 71 - 78 | cze |
dc.language.iso | cze | cze |
dc.publisher | Institut ochrany obyvatelstva | cze |
dc.relation.ispartof | The Science for Population Protection, volume 11, issue: 1 | cze |
dc.subject | bezpečnost | cze |
dc.subject | Polská republika | cze |
dc.subject | první pomoc | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | Safety | eng |
dc.subject | Polish Republic | eng |
dc.subject | First Aid | eng |
dc.subject | Education | eng |
dc.title | Současné přístupy ve vzdělávání vybraných bezpečnostních témat v Polské republice | cze |
dc.title.alternative | CURRENT APPROACHES TO EDUCATION OF SELECTED SECURITY ISSUES IN THE REPUBLIC OF POLAND | eng |
dc.type | article | cze |
dc.identifier.obd | 43884610 | cze |
dc.description.abstract-translated | The contribution focuses on the current aspects of education in the Republic of Poland in the field of security issues. The aim of the paper is to examine and characterize the current state of education in the field of security issues in the Republic of Poland. Security education is addressed both from the level of integration of security issues into the school system and from the perspective of the necessary qualifications for educators who provide instruction. The lessons learned are systematically organized and aim to provide comprehensive information on current security education in the Republic of Poland. | eng |
dc.peerreviewed | yes | cze |
dc.publicationstatus | postprint | cze |
dc.relation.publisherversion | http://www.population-protection.eu/prilohy/casopis/40/343.pdf | cze |