Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHrubý, Rudolf
dc.contributor.authorDrbohlavová, Magdaléna
dc.date.accessioned2021-11-24T14:27:12Z
dc.date.available2021-11-24T14:27:12Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/6038
dc.description.abstractSpotřebitel není v problematice své ochrany dostatečně vzdělán a informace získává nahodile, podle míry vlastního zájmu. Minimum spotřebitelů je informováno o státních institucích, či občanských sdružení, které se zabývají touto oblastí. A také minimum spotřebitelů by se obrátilo v případě nedobře vyřízené reklamace na některou ze státních institucí nebo občanského sdružení. Názorem více jak poloviny spotřebitelů je, že nejsou dostatečně informováni o reklamačnímu řádu prodejny, avšak z druhé strany se větší část spotřebitelů o reklamační řád prodejny vůbec nezajímá. Spotřebitelé nejvíce reklamují zboží v hodnotě nad 1000 Kč, tudíž se jedná o hodnotnější věci. Reklamacemi zboží v nižších hodnotách, např. z oblasti drogerie a potravin se spotřebitelé příliš nezabývají. Nejčastěji je reklamace zboží vyřízena opravou zboží, následně výměnou zboží až v poslední řadě jsou reklamace vyřizovány slevou z ceny. Převážná část jak malých tak velkých prodejců nenabízí výpůjčku podobného výrobku v době trvání reklamace. V tomto případě samozřejmě záleží na povaze reklamovaného zboží. Skoro většina dotazovaných respondentů uvítá upozornění od prodejce na předčasné vyřízení reklamace. V případě vyřízení reklamace způsobem, se kterým není spotřebitel spokojen se spotřebitel dále snaží o komunikaci s prodejcem. Ze strany malých i velkých prodejců je to obdobné. Pomoc u státních institucí a občanských sdružení spotřebitelé téměř nevyhledávají, ač tyto instituce jsou ochotny vstřícné komunikace se spotřebiteli.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectspotřebitelcze
dc.subjectdodavatelcze
dc.subjectprodejcecze
dc.subjectreklamacecze
dc.subjectvyřízení reklamacecze
dc.subjectreklamační řádcze
dc.subjectspotřebitelská smlouvacze
dc.subjectprávní úprava reklamacícze
dc.subjectzáruční dobacze
dc.subjectzáruční listcze
dc.subjectvadacze
dc.subjectconsumereng
dc.subjectsuppliereng
dc.subjectretailereng
dc.subjectcomplainteng
dc.subjectdealing with the complainteng
dc.subjectwarranty termseng
dc.subjectconsumer agreementeng
dc.subjectlegal regulations of complaintseng
dc.subjectwarranty periodeng
dc.subjectwarranty cardeng
dc.subjectfaulteng
dc.titleVyřizování reklamací ze spotřebitelských smluvcze
dc.title.alternativeDealing with complaints according to consumer contractseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag23363
dc.description.abstract-translatedA consumer is not educated enough when it comes to the question of protecting his/her rights and he gathers information at random and according to his own needs. Only a minimum of consumers is informed about state institutions or citizens associations that cover this area. Also a minimum of consumer would turn to one of the state institutions or associations in case of an unsuccessful complain. More than a half of consumers claim not to be sufficiently informed about the return policy of the particular shop, but on the other hand a larger part of consumers is not interested in the return policy at all. Consumers mostly complain about goods with value higher than 1000 CZK, so more valuable things. They don?t bother with complain about goods with lower value e.g. chemist?s goods or groceries. Most of the time the complaint is dealt by repairing the good, followed by replacing it and in the last place is price reduction. Majority of small as well as big shops does not offer lending of similar product for the time of dealing with the complaint. Almost every one of the respondents welcomes a notice regarding the early handling of the complaint. In case of an unsatisfied result of the complaint the consumer tries to communicate with the seller further more. The same procedure is with the small and big sellers. The consumers almost do not look for the help with the state institutions or citizens associations although these institutions are willing to help and communicate with consumers.eng
dc.date.accepted2013-06-06
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineÚčetnictví a finanční řízení podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam