Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMrkvička, Tomáš
dc.contributor.authorPodhorová, Nikola
dc.date.accessioned2021-11-24T14:27:17Z
dc.date.available2021-11-24T14:27:17Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/6054
dc.description.abstractMá bakalářská práce se zabývá behaviorální ekonomií. Část behaviorální ekonomie vychází z psychologie, sociologie a ekonomie. Okrajově se zmiňuji o psychologickém směru - behaviorismu. Zajímám se především o téma: jak kotva ovlivňuje poptávku. Ve své práci ověřuji teorii v praxi, cílem experimentu je prokázat, zda se lidé opravdu nechají ovlivnit kotvou. Oslovila jsem 120 respondentů, kteří byli rozděleni na dvě skupiny, kde každá skupina měla svou verzi dotazníku. Každá verze byla opatřena jinou primární kotvou, čímž měli skupiny rozdílné výsledky. Oba typy dotazníku obsahovaly stejné čtyři otázky. Získaná data jsou zpracována v programu STATISTICA pomocí ANOVY. Typ dotaz-níku, s nímž související primární kotva, ovlivňoval nabízenou cenu respondentů. První dotazník měl primární kotvu snubní prsten a druhý masáže. Ale také se stalo, že někteří respondenti nenabídli nic. Pojmenování hvězdy pro ně nemělo žádnou cenu. Z otázek, které obsahovaly dotazníky, měly vliv na rozhodování stupeň vzdělání a zmíněný typ dotazníku. U ostatních otázek se nepodařilo prokázat, že mají vliv na rozhodování.cze
dc.format38 s. + 4 s. příloh
dc.format38 s. + 4 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectbehaviorální ekonomiecze
dc.subjectbehaviorismuscze
dc.subjectklasická ekonomiecze
dc.subjectpoptávkacze
dc.subjectkotvacze
dc.subjectspolečenské normycze
dc.subjecttržní normycze
dc.subjectbehavioral economicseng
dc.subjectbehaviorismeng
dc.subjectclassical economicseng
dc.subjectdemandeng
dc.subjectanchoreng
dc.subjectsocial normseng
dc.subjectmarket normseng
dc.titleBehaviorální ekonomie - jak kotva ovlivňuje poptávkucze
dc.title.alternativeBehavioral economics - how anchor affects demandeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag27757
dc.description.abstract-translatedMy bachelor thesis is focused on behavioral economics. Behavioral economics are based on psychology, sociology and economics. One chapter is dedicated to the psycho-logical direction - behaviorism. I'm interested in the topic: how to anchor affects demand. In my thesis examine the theory in practice, the goal of the experiment is to prove whether people, that they really let anchor to affect them. I called 120 respondents, whose were divided into two groups, each group had its own version of the questionnaire. Each version was equipped with different primary anchor, which causes groups have different results. Both questionnaires contained the same four questions. The data are processed in the STATISTICA program with using ANOVA. Type the questionnaire with which related primary anchor, influenced respondents offered prices. The first questionnaire had the primary anchor wedding ring and a the second one had massage. But it also happened, that some respondents did not offer anything. Naming a star for them are worthless. The issues that included questionnaires, had an impact on the decision-making level of education and the latter type of questionnaire. For other questions failed to demonstrate that they have influences on decision-making.eng
dc.date.accepted2013-05-28
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineFinanční a pojistná matematikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programAplikovaná matematikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam