Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvarcová, Marie
dc.contributor.authorChalupová, Kateřina
dc.date.accessioned2021-11-24T14:29:14Z
dc.date.available2021-11-24T14:29:14Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/6213
dc.description.abstractCílem bakalářské práce bylo zjistit povědomí a účinnosti reklamního letáku na spotřebitele. Každý z nás se již alespoň jednou setkal s reklamním letákem a alespoň jednou slyšeli větu: ?Leták je jen zbytečné kácení stromů? nebo ?Leták je zbytečný?. Ale je to pravda? Abychom zjistili, cíl této bakalářské práce a zda se vyplatí podnikům investovat do tohoto reklamního prostředku, provedli jsme výzkum. Zvolili jsme metodu dotazování. Ta byla provedena pomocí tištěného dotazníku, který obsahoval 3 identifikační otázky (pohlaví, věk, místo bydliště) a 9 otázek zaměřených na cíl bakalářské práce. Bylo osloveno 132 lidí různého věku, pohlaví, vzdělání, zaměstnání a bydliště. Dotazník bylo ochotno vyplnit pouze 102 lidí. Výsledkem našeho výzkumu je, že nejoblíbenější způsob reklamy je reklamní leták, na druhém místě jsou televizní spoty a na třetím místě je reklama na internetu. Nejméně oblíbenou je reklama na dopravních prostředcích a reklama po telefonu. Více než 3/4 spotřebitelů jsou ovlivněni reklamními letáky při nákupním rozhodování nejméně jednou za rok a více než 1/4 spotřebitelů podle reklamních letáků nakupuje téměř každý den. Většina lidí nakupuje na základě reklamních letáků potraviny, nealkoholické nápoje, oblečení, obuv, elektroniku a kosmetiku. Nejméně se pak nakupují všechny druhy služeb. Reklamní letáky jsou oblíbené jak u starších lidí, tak u mladších lidí. Větší ovlivnění však přiznávají ženy a lidé ve věku od 25 do 35 let. Z ekologického hlediska nejsou reklamní letáky takovou hrozbou, jako dříve. Pouze 1/8 spotřebitelů vyhazuje letáky do komunálního odpadu, 6/8 spotřebitelů je vyhazuje do tříděného odpadu a 1/8 spotřebitelů je využívá k zatápění. Reklamní leták můžeme shrnout jednou větou z úspěšné české pohádky Princezna ze mlejna od Zdeňka Trošky: ?Jsem malý, ale šikovný?.cze
dc.format60 stran (84 893 znaků)
dc.format60 stran (84 893 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectReklamacze
dc.subjectreklamní médiacze
dc.subjectreklamní letákcze
dc.subjectspotřebitelécze
dc.subjectvýzkumcze
dc.subjectdotazník.cze
dc.subjectAdvertisingeng
dc.subjectadvertising mediaeng
dc.subjectpromotional leafleteng
dc.subjectconsumerseng
dc.subjectresearcheng
dc.subjectquestionnaire.eng
dc.titleVliv reklamy na spotřebitelecze
dc.title.alternativeInfluence of selected consumer advertisingeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag29427
dc.description.abstract-translatedThe aim of the bachelor's thesis was to determine the awareness and effectiveness of advertising leaflet on consumers. Each of us are met already at least once with the advertising leaflet and at least once heard the phrase: ?leaflet is just unnecessary felling of trees? or ?leaflet is unnecessary?. But it is true? To find out, the aim of this bachelor's thesis and whether businesses invest in this advertising resource, we carried out the research. We have chosen the method of querying. This was carried out using the printed questionnaires, which included 3 identification question (gender, age, place of residence) and 9 questions aimed at the goal of the Bachelor thesis. Was addressed 132 people of different ages, gender, education, occupation and place of residence. A questionnaire was willing to fill only 102 people. The result of our research is that the most popular means of advertising is an advertising leaflet, in second place are the TV spots and in third place is advertising on the Internet. At least a popular means of advertising is advertising on the means of transport and advertising over the phone. More than 3/4 of consumers are affected by advertising leaflets at least once a year and 1/4 of consumers buy according to the leaflet almost every day. Most people buy food, non-alcoholic beverages, clothing, footwear, electronics and cosmetics. At least buy a variety of services. Advertising leaflets are popular both with older people and with younger people. Greater influence accorded to women and people aged between 25 to 35 years old. From an ecological point of view advertising leaflets are not such a threat as ever. Only 1/8 of consumer throwing leaflets in the local waste, 6/8 of consumer throwing leaflets in the recycle waste and 1/8 of consumer used leaflets to flooding. Advertising leaflet can we summarized the sentence from a successful Czech fairy tale Princezna ze mlejna by Zdeněk Troška: "I'm small, but capable".eng
dc.date.accepted2013-05-28
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineŘízení a ekonomika podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam