Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSrbová, Alena
dc.contributor.authorGolková, Iveta
dc.date.accessioned2021-11-24T14:30:14Z
dc.date.available2021-11-24T14:30:14Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/6291
dc.description.abstractDiplomová práce se v závislosti na svém hlavním cíli zabývá analýzou nákupní atmosféry vybrané maloobchodní jednotky. V rámci první části práce - literární rešerše - je zpracován teoretický základ dané problematiky. Druhá část - vlastní práce - se již zabývá samotnou analýzou. Pro tuto analýzu byla vybrána nákupní atmosféra maloobchodní jednotky Tesco České Budějovice, jejíž popis je v práci zahrnut. Za hlavní metodu analýzy bylo zvoleno on-line dotazníkové šetření mezi zákazníky této prodejny, na jehož základě byly vyhodnoceny výsledky a potvrzeny resp. vyvráceny stanovené hypotézy. Pro úplnost analýzy byla vybrána další maloobchodní jednotka, jejíž nákupní atmosféry byla popsána za účelem srovnání. Na základě takto získaných dat bylo zjištěno, že prvky nákupní atmosféry vybrané maloobchodní jednotky jsou užívány poměrně stroze a v omezeném rozsahu, a to v souladu se strategií zaměření na nízké ceny na trhu. Zákazníci přesto, až na výjimky, nevyjadřovali nespokojenost s takovýmto provedením nákupní atmosféry, což naznačuje, že zákazníci, kteří zde nakupují, jsou zaměřeni spíše na praktická hlediska nákupu, jakými jsou např. nízká cena či šíře sortimentu. V rámci práce byla navržena čtyři zlepšení pro problematické oblasti, jakými jsou oblast vchodu, orientace a barevnosti v prodejně, pultového prodeje a pro oblast zvýšení využívání samoobslužných prodejen. Tato zlepšení by měla přispět ke zvýšení efektivity a atraktivnosti prodejny.cze
dc.format114 s. (148 664)
dc.format114 s. (148 664)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmaloobchodní jednotka nákupní atmosféra design prodejny dispoziční řešení prezentace zboží personál zákazníci dotazníkové šetřenícze
dc.subjectretail unit shopping atmosphere design of the shop sotre layout presentation of goods personnel customers questionnaire surveyeng
dc.titleNákupní atmosféra ve vybrané maloobchodní jednotcecze
dc.title.alternativeBuying atmosphere in the selected retail uniteng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag28011
dc.description.abstract-translatedDiploma thesis deals with analysis of the shopping atmosphere of selected retail unit depending on its main objective. In the first part of the thesis - literary research - the theoretical background of the issue is processed. The second part - own work - already deals with the analysis. Retail unit Tesco České Budějovice was chosen for the analysis and a description of its shopping atmosphere is included in the work. The main method of analysis was an on-line questionnaire survey which was carried out among the customers of selected retail unit. Results of this survey served to confirmation or refutation of established hypothesis. A description of shopping atmosphere of one more retail unit was made for completeness of analysis. This description served for the purpose of comparison. On the basis of the data obtained was found that the elements of the shopping atmosphere of selected retail unit are used quite abruptly, and to a limited extent, in accordance with the strategy of focusing on low-priced on the market. Customers (with some exceptions) did not express dissatisfaction with such performing of shopping atmosphere, which suggests that customers who are shopping in this retail unit are focused more on the practical aspects of the purchase, such as low price or breadth of assortment. Four improvements for problematic areas were proposed in the work to increase the efficiency and attractiveness of the store. Areas are following: entrance area, orientation and using of colors in the store, area of counter sale and increase of using of self service checkouts.eng
dc.date.accepted2013-06-03
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam