Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDoležalová, Hana
dc.contributor.authorValentová, Věra
dc.date.accessioned2021-11-25T06:29:22Z
dc.date.available2021-11-25T06:29:22Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/6560
dc.description.abstractBakalářská práce se skládá ze dvou základních částí, teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů fair trade, historii fair trade ve světě a v ČR, způsobům uvádění fairtradových produktů na trh, představení fairtradových organizací, kampaní a projektů na podporu fair trade. Praktická část je zaměřena především na mezinárodní kampaň Fairtradové školy, která do České republiky přišla v roce 2011 a získává podporu stále většího počtu škol. Hlavním cílem bylo zmapovat úroveň realizace kampaně na školách v České republice, které již získaly titul Fairtradová škola, a nebo o něj aktivně usilují. Praktická část je založena na dvou dotazníkových šetřeních. První dotazování se týkalo vedení škol zapojených do kampaně Fairtradové školy a bylo zaměřeno na povinná kritéria nutná pro získání fairtradového statusu. Druhý dotazník byl pak určen studentům Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, která získala titul Fairtradová škola (fakulta) jako první VŠ v ČR. Zde bylo cílem zjistit postoj studentů k fairtradovým aktivitám realizovaným na této fakultě. Z výsledků šetření lze usoudit, že školy, které se do kampaně rozhodly zapojit, pracují velmi intenzivně na naplňování všech povinných kritérií a rozvoj kampaně jde správným směrem. Také postoj studentů Ekonomické fakulty k podpoře fair trade je převážně kladný. Většina studentů považuje zapojení fakulty do kampaně Fairtradové školy za správné rozhodnutí. Vzhledem ke skutečnosti, že kampaň Fairtradové školy odstartovala v ČR teprve nedávno, lze říci, že se vyvíjí velmi pozitivně. Počet škol, které mají zájem se k této kampani připojit, stále roste. Přibývá škol, které chtějí veřejně podpořit fair trade a vzdělávat své studenty v oblasti globálních rozvojových témat. Je velmi důležité, aby si už mladí lidé uvědomovali, jaký vliv může mít spotřební chování lidí ve vyspělých zemích na život lidí v rozvojových zemích. Právě takové kampaně, jako Fairtradové školy a další podobné aktivity, dávají lidem žijícím v takzvaných "zemích třetího světa", šanci vymanit se z chudoby a žít a pracovat důstojněji.cze
dc.format85 s. (115 819 znaků)
dc.format85 s. (115 819 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectfair tradecze
dc.subjectodpovědná spotřebacze
dc.subjectfairtradové organizacecze
dc.subjectkampaně a projektycze
dc.subjectFairtradové školy.cze
dc.subjectfair tradeeng
dc.subjectresponsible consumptioneng
dc.subjectfair trade organizationseng
dc.subjectcampaigns and projectseng
dc.subjectFairtrade schools.eng
dc.titleFairtradové školy v podmínkách České republikycze
dc.title.alternativeFair trade schools in the Czech Republiceng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag32072
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis consists of two essential components, theoretical and practical. The theoretical component deals with definition of basic terms like fair trade, history of fair trade in the world and in the Czech Republic, launching fair trade products on the market, introduction of fair trade organization, campaigns and project to promote fair trade. The practical component is focused mainly on the international campaign of Fairtrade school which came to Czech Republic in 2011 and is gaining support of an increasing number of schools. The main goal was to map out the implementation level of the campaign on schools in the Czech Republic that already gained the title Fairtrade school, or are actively striving to gain that title. The practical component is based on two questionnaire survey. The first query concerned the management of the schools involved in the Fairtrade school campaign and was focused on mandatory criteria necessary to obtain the Fairtrade status. The second questionnaire was intended for students of the Faculty of Economics University of South Bohemia in České Budějovice which won the title Fairtrade school (faculty) as a first university in the country. The aim was to find out the attitude of students towards fair trade activity carried out at the faculty. The survey results suggest that the schools that decided to participate in the campaign works very intensively on meeting all mandatory criteria and campaign development proceeds correctly. Also the students´ attitude of Faculty of Economics towards promoting fair trade is mostly positive. The majority of students consider the faculty engagement in the fair trade campaign as a right decision. Considering the fact that Fairtrade school campaign started in the Czech Republic only recently, it can be said that it is developing highly positively. The number of schools interesting in joining this campaign is continuously growing. Also the amount of schools intending to publicly promote fair trade and educate own students in the field of global development topic is on the increase. It is very important that young people realize the influence of consumption behaviour of people in developed countries on the life of people in developing countries. Exactly campaign like Fairtrade schools and other similar activities gives people living in so called "Third World countries" the chance to break out of poverty and live and work with more dignity.eng
dc.date.accepted2014-05-29
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam