Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRolínek, Ladislav
dc.contributor.authorMacháčková, Radka
dc.date.accessioned2021-11-25T06:31:16Z
dc.date.available2021-11-25T06:31:16Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/6667
dc.description.abstractTématem této bakalářské práce je "Strategický management a jeho uplatňování ve vybraném podniku". Strategie podniku je velmi důležitá proto, aby byl podnik konkurenceschopný. Cílem této práce bylo doporučit vybrané společnosti alternativy strategií . Pro tuto práci byla zvolena společnost Aristo, a.s., která se zabývá výrobou brzdových jednotek a komponentů pro železniční vozidla . Strategické řízení zahrnuje zejména analýzu vnitřního a vnějšího okolí společnosti Aristo, a.s. (například: STEP analýza, Porterův model, strategické mapy, analýza podnikových zdrojů, atd.). Závěry vychází právě z těchto analýz. Poté je zde provedena SWOT analýza, která spojuje tyto faktory. Výsledná je strategie konfrontace , což znamená využití silných stránek společnosti k potlačení hrozeb. Na základě těchto výsledků byly navrženy tyto alternativy. Společnost může využít své vývojové zkušebny ke konstrukci technologických procesů hlavních komponentů. Nyní některé z těchto hlavních částí brzd musí koupit od konkurence. Pokud si je bude vyrábět sama, bude nezávislá. Toto je strategie vývoje produktu. Další užitečnou strategií je rozvoj trhu. Pro podnik je lukrativní proniknout na nové trhy, například v Číně, Indii a Rusku. Strategie snižování nákladů je v podniku již zavedena a to zejména formou kontroly nákladů na nákup. Poslední navrhovanou strategií je pronikání na trh, která předpokládá ekologické smýšlení dnešní společnosti. Ve velkých městech je preferována tramvajová doprava a méně hlučná vozidla, a to je šance pro společnost Aristo, a.s.cze
dc.format58 s.
dc.format58 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectstrategiecze
dc.subjectmanagementcze
dc.subjectpodnikcze
dc.subjectanalýzacze
dc.subjectstrategyeng
dc.subjectmanagementeng
dc.subjectenterpriseeng
dc.subjectanalysiseng
dc.titleStrategické řízení a jeho uplatňování ve vybraném podnikucze
dc.title.alternativeStrategic management and its application in the selected companyeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag33075
dc.description.abstract-translatedThe topic of this bachelor´s thesis is "Strategic management and its application in the selected company". Strategy of the enterprise is very important to be competitive and reach the peak of the market. The aim of this thesis was to recommend some alternatives of strategies. For this thesis was selected company Aristo, a.s., which manufacture brake units and components to railway vehicles. Strategic management includes mainly slected analysis of outside and inside teritory of company Aristo, a.s. (for example: STEP analysis, Porter´s model, strategic maps, analysis of business resources, etc.). Conclusion of the aspects is based on these analysis. Than there is performed the SWOT analysis, which is connecting all of these factors. There was find out the strategy confrontation, which means to take advantage of strong sides of the company to dismantle threats. Than there were proposed these alternatives of strategies. This company may utilize their developmental testing room to work up technology proces of the main components. Now some of these main parts of brakes he must buy from competition. If he will produce these components on his own, he will be independent. This is the product development strategy. Another usefull strategy is for market developement. The company penetrate to new markets for example in China, India or Russia. The cost reduction strategy carry out in enterprise mainly by checking the costs of purchase. These two strategies are already in use in Aristo, a.s. The last proposed strategy is market penetration, which is based on ecological mentality of today´s society. There are preferred trams in big cities and less noisy vehicles and this is chance for Aristo, a.s.eng
dc.date.accepted2014-05-29
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineŘízení a ekonomika podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam