Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSrbová, Alena
dc.contributor.authorBinderová, Monika
dc.date.accessioned2021-11-25T06:46:51Z
dc.date.available2021-11-25T06:46:51Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/7011
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce bylo doporučení pro odstranění nekalých obchodních prak-tik používaných českými obchodníky s využitím výsledků z terénního výzkumu reali-zovaného v České republice. V teoretické části byly popsány a vysvětleny základní pojmy související s touto proble-matikou. Objasnění pojmu ochrana spotřebitele, jaké dozorové orgány v oblasti ochrany spotřebitele a spotřebitelské organizace působí na území České republiky, čím se zabý-vají a jaké jsou jejich hlavní činnosti. Jak jsou rozděleny nekalé obchodní praktiky, co vlastně nekalé obchodní praktiky jsou. Praktická část se zaměřila na dotazníkové šetření. Dotazník byl rozdán mezi 108 re-spondentů, návratnost byla poměrně vysoká, tedy v praktické části se pracovalo se 105 dotazníky. Otázky byly zaměřený na to, zda mají respondenti povědomí o ochra-ně spotřebitele, dozorových orgánech či spotřebitelských organizacích. Zda se už někdy setkali s konkrétními agresivními nebo klamavými praktikami a jak na toto jednání rea-govali. Z výsledků dotazníkového šetření lze uvést, že poměrně velká část (94 %) dotá-zaných respondentů ví co si pod pojmem ochrana spotřebitele představit. Toto zjištění je velice pozitivní. Co se týče klamavých a agresivních obchodník praktik, ze získaných dat vyplývá, že se dotazovaní více setkávají s klamavými praktikami než s těmi agresivními. Reakce bývají většinou negativní v podobě odmítnutí. Ze získaných dotazníků bylo pomocí tabulek a grafů vyhodnoceno všech 22 otázek. Následně byly vypracovány návrhy na zlepšení, pro splnění cíle práce. Tímto cílem práce bylo doporučení pro odstranění nekalých obchodních praktik používaných obchodníky na území České republiky. Návrhy byly zaměřeny především na důchodce a mladistvé, z toho důvodu, že mladiství jsou v tomto ohledu nerozumní a nerozvážní a důchodci jsou skupina, na kterou se obchodníci svými praktikami nejčastěji zaměřují. Pro mladistvé se jedná o rozšíření přednášek na středních a vysokých školách, dále roz-šíření seminářů pro seniory, které by se konaly v domovech pro důchodce. Dalším ná-vrhem pro odstranění nekalých obchodních praktik byl roznos letáků do těchto domovů, na kterých by senioři byli upozorněni před nekalými obchodními praktikami a na koho se v případě nouze obrátit.cze
dc.format59 s.
dc.format59 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdozorové orgánycze
dc.subjectspotřebitelské organizacecze
dc.subjectochrana spotřebitelecze
dc.subjectnekalé obchodní praktikycze
dc.subjectklamavé a agresivní obchodní praktikycze
dc.subjectsupervisory authoritieseng
dc.subjectconsumer organizationseng
dc.subjectconsumer protectioneng
dc.subjectunfair trade practiceseng
dc.subjectmisleading and aggressive commercial practiceseng
dc.titleObchodní praktiky používané českými obchodníkycze
dc.title.alternativeBusiness practices used by czech businessmeneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag36620
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis was to recommend the elimination of unfair commercial practices used by the Czech businessman using the result of research in the field conducted in the Czech Republic. In the theoretical part were described and explained key words which related to this topic. What does it mean the consumer protection. Which supervisory authorities and consumer organizations are in the Czech republic. What they do and what is their main activities. The practical part was concentrated to the research. There was investiged if respondents have anawareness about the consumer protection, supervisory authorities or consumer organizations. If they met to specific aggressive and misleading commercial practices and how they respond. The results of this research can be noted that a lots of respon-dents know what does it mean the consumer protection. This finding is very positive. The data suggest that more respondents meet with misleading practices than aggressive one. Reactions are usually negative in the form of the refusal. From the questionnaires by tables and graphs were derived the results all 22 guestions. After that was made proposals to improvement. It means that the aim of this thesis was fulfiled. This aim was to recommend the elimination of unfair commercial practices used by the Czech businessman using the result of research in the field conducted in the Czech Republic. The proposals was focused at pensioners. Also young people becauset hey are unreasonable and imprudent. Pensioners are a group which businessman are focus. For young people it is to extension lectures at high school and universities. Also the extension of seminars for seniors which would take place in old people´s homes. Another recommendation for the removal of unfair business practices is distribute of leaflets to this old people´s homes. Seniors should be warned againts unfair business practices and whom to contact in case of emergency.eng
dc.date.accepted2015-05-26
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam