Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVojtko, Viktor
dc.contributor.authorKluzáková, Lucie
dc.date.accessioned2021-11-25T06:49:26Z
dc.date.available2021-11-25T06:49:26Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/7167
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je zpracování plánu tuzemské expanze vybraného podniku prostřednictvím vytvoření franchisového řetězce. Před vlastním zpracováním franchisového plánu jsem na základě provedené literární rešerše připravila strukturu jednotlivých dokumentů franchisového balíku. Jako součást praktického výzkumu jsem provedla analýzu vnějšího prostředí podniku formou STEP analýzy a případové studie jednoho z konkurentů podniku a dále jsem provedla analýzu vnitřního prostředí firmy s využitím primárních dat získaných prostřednictvím řízeného rozhovoru s vlastníkem vybraného podniku. S využitím shora uvedených informací jsem vypracovala SWOT analýzu a na základě definovaných silných a slabých stránek a příležitostí a ohrožení jsem stanovila nejvhodnější strategii expanze firmy spočívající v prodeji franchisové licence. Tato strategie se dělí na dvě části: první část počítá s expanzí v rámci krajských a okresních měst, kde franchisor uvažuje o udělení licence s podmínkou minimální měsíční tržby ve výši 900.000,- Kč, jež by mohla být dosažena prostřednictvím tří vhodně alokovaných menších provozoven otevřených současně jedním franchisantem. V průběhu 5 let, tj. od roku 2016 do roku 2020, počítá franchisový plán se získáním pěti franchisantů, z nichž by každý otevřel 3 provozovny ve vybraném geografickém segmentu. Hrubý zisk franchisora z této franchisové sítě činí 1.284.457,- Kč za uvedených pět let. Diplomová práce se soustředí právě na tuto část strategie expanze firmy. Součástí franchisového plánu pro tuto strategii je predikce ročních nákladů, výnosů, hospodářského výsledku a cash flow franchisanta. Z provedených výpočtů jsem odvodila hrubý hospodářský výsledek franchisanta v prvním roce podnikání ve výši 1.719.496,- Kč, přičemž návratnost investice pro franchisanta činí 2 roky a 7 měsíců. Druhá část strategie pak navrhuje expanzi do hlavního města Prahy, kde by bylo vhodné za účelem dosažení co nejvyššího obratu nejprve rozšířit současný obchodní koncept z prodeje tzv. "přes ulici" na pultový prodej s nabídkou určitého počtu míst k sezení. Vzhledem k tomu, že je tato forma poskytování veřejného stravování spojena s přísnějšími legislativními požadavky - například s nutností zřízení přístupu hostů na sociální zařízení musí být tento koncept nejprve ověřen pilotním provozem v režii samotného franchisora.cze
dc.format89 s.
dc.format89 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectfranchisingcze
dc.subjectfranchisorcze
dc.subjectfranchisantcze
dc.subjectfranchisový podnikatelský pláncze
dc.subjectfranchisový balíkcze
dc.subjectfranchisingeng
dc.subjectfranchisoreng
dc.subjectfranchiseeeng
dc.subjectfranchise prospectuseng
dc.subjectfranchise packageeng
dc.titleFranchising jako podnikatelský záměrcze
dc.title.alternativeFranchising as a business planeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag33222
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis is to propose the expansion plan of selected company through the creation of franchise chain. Before processing a franchise plan, I have prepared - based on a literature review - a structure of individual documents of the franchise package. As a part of practical research, I analyzed the external environment using STEP analysis as well as the case studies of one competitor, and further I analyzed the internal environment of the company using primary data obtained during the controlled interview with the owner of the chosen company. Based on the above mentioned information, I elaborated a SWOT analysis and - using the defined strengths and weaknesses as well as the opportunities and threats - I determined the strategy for the expansion of the company consisting in selling of franchise license. This strategy is divided in two parts: the first part concerns the expansion within regional and district towns. In this case, the franchisor considers granting a licence to franchisees who will open always three appropriately allocated small business premises in order to achieve a minimum monthly revenue of 900.000, - CZK. Over 5 years, i.e. from 2016 to 2020, the franchise prospectus counts with the acquisition of five franchisees; each of them has to establish three business premises in the selected geographical segment. Gross franchisor profit of the franchise chain amounts to 1.284.457, - CZK for the five years. The thesis focuses on this part of the expansion strategy. The prediction of annual costs, revenues, profits and cash flow of franchisee is a part of the franchise prospectus. I derived a gross profit of a franchisee in the first business year amounting to 1.719.496, - CZK, while the return on investment for the franchisee takes 2 years and 7 months. The second part of the strategy proposes the expansion to the capital. In order to achieve the highest possible turnover, it is useful first to expand the current business concept to the counter sale including seating space with several tables. Given that this form of provision of community feeding is connected with stricter legislative requirements such as the need of sanitary facilities for the guests, the concept must be first validated by the franchisor during a pilot operation.eng
dc.date.accepted2015-06-03
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam