Franchising jako podnikatelský záměr
Abstrakt
Cílem této diplomové práce je zpracování plánu tuzemské expanze vybraného podniku prostřednictvím vytvoření franchisového řetězce.
Před vlastním zpracováním franchisového plánu jsem na základě provedené literární rešerše připravila strukturu jednotlivých dokumentů franchisového balíku.
Jako součást praktického výzkumu jsem provedla analýzu vnějšího prostředí podniku formou STEP analýzy a případové studie jednoho z konkurentů podniku a dále jsem provedla analýzu vnitřního prostředí firmy s využitím primárních dat získaných prostřednictvím řízeného rozhovoru s vlastníkem vybraného podniku.
S využitím shora uvedených informací jsem vypracovala SWOT analýzu a na základě definovaných silných a slabých stránek a příležitostí a ohrožení jsem stanovila nejvhodnější strategii expanze firmy spočívající v prodeji franchisové licence. Tato strategie se dělí na dvě části: první část počítá s expanzí v rámci krajských a okresních měst, kde franchisor uvažuje o udělení licence s podmínkou minimální měsíční tržby ve výši 900.000,- Kč, jež by mohla být dosažena prostřednictvím tří vhodně alokovaných menších provozoven otevřených současně jedním franchisantem.
V průběhu 5 let, tj. od roku 2016 do roku 2020, počítá franchisový plán se získáním pěti franchisantů, z nichž by každý otevřel 3 provozovny ve vybraném geografickém segmentu. Hrubý zisk franchisora z této franchisové sítě činí 1.284.457,- Kč za uvedených pět let.
Diplomová práce se soustředí právě na tuto část strategie expanze firmy. Součástí franchisového plánu pro tuto strategii je predikce ročních nákladů, výnosů, hospodářského výsledku a cash flow franchisanta. Z provedených výpočtů jsem odvodila hrubý hospodářský výsledek franchisanta v prvním roce podnikání ve výši 1.719.496,- Kč, přičemž návratnost investice pro franchisanta činí 2 roky a 7 měsíců.
Druhá část strategie pak navrhuje expanzi do hlavního města Prahy, kde by bylo vhodné za účelem dosažení co nejvyššího obratu nejprve rozšířit současný obchodní koncept z prodeje tzv. "přes ulici" na pultový prodej s nabídkou určitého počtu míst k sezení. Vzhledem k tomu, že je tato forma poskytování veřejného stravování spojena s přísnějšími legislativními požadavky - například s nutností zřízení přístupu hostů na sociální zařízení musí být tento koncept nejprve ověřen pilotním provozem v režii samotného franchisora.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Marketingové nástroje ve franšízovém podniku
Boháčková, Hana (Jihočeská univerzita, 2008)Diplomová práce charakterizuje podnikatelské prostředí v oblasti franchisingu v České republice a Evropě. Vývoj a změny v posledních letech v počtu franchisorů a franchisantů, přehled největších a nejznámějších značek na ... -
Perspektivy franchisingu v oblasti faremní produkce
Kaltounková, Jana (Jihočeská univerzita, 2015)Cílem této práce bylo posoudit dosavadní zkušenosti franchisorů a franchisantů v oblasti faremní produkce v České republice. Výzkum probíhal kvalitativně formou standardizovaných rozhovorů u franchisorů a kvantitativně ... -
Franchising jako úspěšná metoda podnikání
Třeštík, Miroslav (Jihočeská univerzita, 2008)Franchising v posledním čtvrtstoletí zaznamenává velmi dynamický rozvoj díky stále snazšímu překonávání technologických a politických bariér v šíření informací a kapitálu. Dnes mu mnoho velkých firem vděčí za své silné ...