Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVojtko, Viktor
dc.contributor.authorHirsch, Pavel
dc.date.accessioned2021-11-25T06:50:18Z
dc.date.available2021-11-25T06:50:18Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/7265
dc.description.abstractCílem této diplomové práce bylo zhodnotit současné přístupy v oblasti moderních nástrojů a technologií využívaných v obchodní činnosti. Dílčím cílem bylo zhodnotit míru jejich zastoupení v praxi a na základě jejich výskytu zpracovat obecná doporučení s ohledem na jejich implementaci v českých firmách. V teoretické části práce jsem nastínil význam technického pokroku a moderních technologií a zdůraznil jejich vliv na budoucnost společnosti. Pozornost jsem zaměřil na vznik, zdroje příležitostí a rozdělení inovací a také na způsoby jejich podpory a financování. Zmínil jsem také technologie nové generace a v závěru teoretické části práce jsem se věnoval moderním přístupům v maloobchodní činnosti. V praktické části jsem provedl výzkum v pěti maloobchodních řetězcích ve Velké Británii, Německu a České republice. Získaná primární data vypovídající o míře využití moderních technologií v pěti sledovaných oblastech jsem vyhodnotil matematicko-statistickými diagnostickými metodami. Ty mi pomohly rozřadit sledované subjekty podle dosažené úrovně a odhalily hodnoty ideálního "fiktivního" podniku. Výsledky případové studie byly vodítkem k obecnému návrhu opatření a zároveň základem pro druhou část výzkumu. Podobně jako u analyzovaného souboru subjektů, jsem provedl výzkum u maloobchodního řetězce Kaufland Česká republika v.o.s.. Výsledky výzkumu jsem porovnal s hodnotami "fiktivního" podniku a ze zjištěných rozdílů jsem odvodil praktické návrhy pro zlepšení každé oblasti. Modelové příklady návrhů se týkaly oblastí: prezentace subjektu na sociálních sítích, zavedení online prodeje s možností vyzvednutí nákupu na prodejně, instalace samoobslužných pokladen, využití NFC štítků a elektronických regálových cenovek a zvýšení atraktivity in-store komunikace interaktivními poutači a informačními kanály. V závěru práce nezbylo než konstatovat, že navrhovaná řešení by subjektu Kaufland přinesla úsporu nákladů, fyzické práce zaměstnanců a zároveň zlepšení povědomí o firmě v očích cílových zákazníků.cze
dc.format102 s. + 26 s. přílohy
dc.format102 s. + 26 s. přílohy
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectnové technologiecze
dc.subjectinovacecze
dc.subjectmaloobchodcze
dc.subjectelektronické obchodovánícze
dc.subjectmobilní obchodovánícze
dc.subjectnew technologieseng
dc.subjectinnovationseng
dc.subjectretaileng
dc.subjecte-commerceeng
dc.subjectmobile shoppingeng
dc.titleNové technologie v obchoděcze
dc.title.alternativeNew technology in the Tradeeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag38154
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis was to evaluate current approaches in the field of modern tools and technologies used in business. A secondary aim was to assess the level of their representation in practice and on the basis of their occurrence to gather recommendations with regard to their implementation in Czech companies. In the theoretical part, I outlined the importance of technological advances and modern technologies and emphasize their impact on the future of the company. Attention was focused on the creation, resource opportunities and allocation towards innovation and also on ways to support and fund them. The new generation technologies have also been mentioned and at the end of this work, I paid attention to modern approaches in the retail business. In the practical section I conducted research in five retail chain stores in the UK, Germany and the Czech Republic. Using statistical diagnostic methods I evaluated the resulting primary data revealing the extent of using modern technologies in the five monitored businesses. These methods then further helped me to classify the tracked subjects by success levels to reveal the ideal 'fictitious' company. The results of the case studies were general design guideline for action and the basis for the second part of the research. Like the analysed group of subjects, I conducted research at the retail chain Kaufland Czech Republic v.o.s.. I compared results of the research with values of the 'fictitious' company and from the resulting differences I have derived practical suggestions to improve each area. Key proposals that have been established through this study include: presentation of the subject in social networks, the introduction of online sales with the possibility to pick up goods at the store, installation of self-service checkouts, the use of NFC tags and electronic shelf price tags and increasing attractiveness of in-store communication by the use of interactive eye-catching displays and information channels. In conclusion the main points of the proposed solution would bring subject Kaufland cost savings and physical employee labor savings while improving awareness of the company in the eyes of target customers.eng
dc.date.accepted2015-06-03
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam