• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Nové technologie v obchodě

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (5.306Mb)
    Posudek vedoucího práce (160.6Kb)
    Posudek oponenta práce (19.45Kb)
    Průběh obhajoby práce (89.00Kb)
    Datum
    2015
    Autor
    Hirsch, Pavel
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem této diplomové práce bylo zhodnotit současné přístupy v oblasti moderních nástrojů a technologií využívaných v obchodní činnosti. Dílčím cílem bylo zhodnotit míru jejich zastoupení v praxi a na základě jejich výskytu zpracovat obecná doporučení s ohledem na jejich implementaci v českých firmách. V teoretické části práce jsem nastínil význam technického pokroku a moderních technologií a zdůraznil jejich vliv na budoucnost společnosti. Pozornost jsem zaměřil na vznik, zdroje příležitostí a rozdělení inovací a také na způsoby jejich podpory a financování. Zmínil jsem také technologie nové generace a v závěru teoretické části práce jsem se věnoval moderním přístupům v maloobchodní činnosti. V praktické části jsem provedl výzkum v pěti maloobchodních řetězcích ve Velké Británii, Německu a České republice. Získaná primární data vypovídající o míře využití moderních technologií v pěti sledovaných oblastech jsem vyhodnotil matematicko-statistickými diagnostickými metodami. Ty mi pomohly rozřadit sledované subjekty podle dosažené úrovně a odhalily hodnoty ideálního "fiktivního" podniku. Výsledky případové studie byly vodítkem k obecnému návrhu opatření a zároveň základem pro druhou část výzkumu. Podobně jako u analyzovaného souboru subjektů, jsem provedl výzkum u maloobchodního řetězce Kaufland Česká republika v.o.s.. Výsledky výzkumu jsem porovnal s hodnotami "fiktivního" podniku a ze zjištěných rozdílů jsem odvodil praktické návrhy pro zlepšení každé oblasti. Modelové příklady návrhů se týkaly oblastí: prezentace subjektu na sociálních sítích, zavedení online prodeje s možností vyzvednutí nákupu na prodejně, instalace samoobslužných pokladen, využití NFC štítků a elektronických regálových cenovek a zvýšení atraktivity in-store komunikace interaktivními poutači a informačními kanály. V závěru práce nezbylo než konstatovat, že navrhovaná řešení by subjektu Kaufland přinesla úsporu nákladů, fyzické práce zaměstnanců a zároveň zlepšení povědomí o firmě v očích cílových zákazníků.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/7265
    Kolekce
    • Ekonomická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV