dc.contributor.advisor | Staněk, Jan | |
dc.contributor.author | Šachlová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2021-11-25T14:11:48Z | |
dc.date.available | 2021-11-25T14:11:48Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-05-17 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/8116 | |
dc.description.abstract | Práce se bude věnovat otázkám spojeným se vztahem umění a komerce v pohledu klíčových představitelů surrealismu. Východiskem budou názory na komercializaci umění obsažené v programových textech surrealismu, zejména v manifestech André Bretona. V potaz budou brány rovněž posuny vůči dadaismu a také marxistické souvislosti surrealistické kritiky "jarmarku umění". Práce se zaměří také na způsob, jakým zřetele k tržnímu potenciálu jednotlivých druhů umění či literárních žánrů ovlivňují jejich hodnocení ze strany surrealistů (příkladem zde může být Bretonův nejednoznačný vztah k malířství, případně k románu). Pozornost bude věnována též vztahu surrealismu a populární kultury, respektive pronikání surrealismu do populární kultury. V této souvislosti bude práce sledovat zejména proměny díla Salvadora Dalího a pokusí se objasnit pojem "surrealistického kýče". | cze |
dc.format | 41 s. | |
dc.format | 41 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Surrealismus a komerce | cze |
dc.title.alternative | Surrealism and Commercialism | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 31405 | |
dc.description.abstract-translated | This work is devoted to illustrating the issues associated with the relation between art and commercialism from the perspective of major surrealist leaders. A starting point will be the views of the commercialization of art within official texts of surrealism, particularly in the manifestos of André Breton. The shifts from dadaism will be taken into consideration as well as the Marxist context of the surrealistic criticism regarding "the art fair". This work will also focus on how the regards to market potential of particular kinds of art or literary genres affect their appreciation by surrealists (with Breton?s ambiguous relation to painting or novel serving as an example). Attention will be paid to the relation of surrealism and popular culture, or rather to the pervasion of surrealism into popular culture. Finally, in this context the work will follow the transformations found in the work of Salvador Dalí and will also try to explain the concept of "surrealistic kitsch". | eng |
dc.date.accepted | 2013-07-02 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Estetika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Skalický, David | |
dc.description.defence | 1/ Představení práce
2/ Seznámení s posudky
3/ Studentka reagovala na připomínky vznesené v posudcích | cze |