Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorStaněk, Jan
dc.contributor.authorŠachlová, Tereza
dc.date.accessioned2021-11-25T14:11:48Z
dc.date.available2021-11-25T14:11:48Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-05-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/8116
dc.description.abstractPráce se bude věnovat otázkám spojeným se vztahem umění a komerce v pohledu klíčových představitelů surrealismu. Východiskem budou názory na komercializaci umění obsažené v programových textech surrealismu, zejména v manifestech André Bretona. V potaz budou brány rovněž posuny vůči dadaismu a také marxistické souvislosti surrealistické kritiky "jarmarku umění". Práce se zaměří také na způsob, jakým zřetele k tržnímu potenciálu jednotlivých druhů umění či literárních žánrů ovlivňují jejich hodnocení ze strany surrealistů (příkladem zde může být Bretonův nejednoznačný vztah k malířství, případně k románu). Pozornost bude věnována též vztahu surrealismu a populární kultury, respektive pronikání surrealismu do populární kultury. V této souvislosti bude práce sledovat zejména proměny díla Salvadora Dalího a pokusí se objasnit pojem "surrealistického kýče".cze
dc.format41 s.
dc.format41 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleSurrealismus a komercecze
dc.title.alternativeSurrealism and Commercialismeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag31405
dc.description.abstract-translatedThis work is devoted to illustrating the issues associated with the relation between art and commercialism from the perspective of major surrealist leaders. A starting point will be the views of the commercialization of art within official texts of surrealism, particularly in the manifestos of André Breton. The shifts from dadaism will be taken into consideration as well as the Marxist context of the surrealistic criticism regarding "the art fair". This work will also focus on how the regards to market potential of particular kinds of art or literary genres affect their appreciation by surrealists (with Breton?s ambiguous relation to painting or novel serving as an example). Attention will be paid to the relation of surrealism and popular culture, or rather to the pervasion of surrealism into popular culture. Finally, in this context the work will follow the transformations found in the work of Salvador Dalí and will also try to explain the concept of "surrealistic kitsch".eng
dc.date.accepted2013-07-02
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineEstetikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programObecná teorie a dějiny umění a kulturycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSkalický, David
dc.description.defence1/ Představení práce 2/ Seznámení s posudky 3/ Studentka reagovala na připomínky vznesené v posudcíchcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam