Dítě s odkladem školní docházky v mateřské škole
Abstrakt
Bakalářská práce obsahuje dvě části.
V části teoretické je objasněna problematika týkající se zahájení školní docházky - zabývá se školní zralostí a školní připraveností a její diagnostikou. Dále je zde vymezen předškolní věk z pohledu vývojové psychologie. Zahrnuje problematiku možných projevů a příčin školní nezralosti. Teoretická část práce je vypracována na základě práce s odbornou literaturou.
V praktické části jsou popisovány příklady konkrétních cviků a činností na rozvoj jednotlivých oblastí, jejichž nedostatečný rozvoj může být příčinou odkladu školní docházky. Zahrnuty jsou zde i konkrétní mateřské školy a jejich práce s dítětem, které má odklad školní docházky a ukázka části jeho portfolia.
V závěru jsou shrnuty poznatky a postřehy z pozorování a rozhovorů s pedagogy mateřských škol a rodičů.