Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKřišťan, Alois
dc.contributor.authorEl Asmai, Jaroslava
dc.date.accessioned2021-11-19T13:03:58Z
dc.date.available2021-11-19T13:03:58Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-04-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2723
dc.description.abstractPráce se zabývá historickými, teoretickými a ideologickými východisky salesiánského výchovného stylu a jejich naplněním v praxi na příkladu dvou konkrétních salesiánských středisek ze dvou zemí ? ze Španělska a z České republiky. Nejprve je v práci představen zakladatel salesiánů Don Bosco v souvislostech své doby a jiných prvků, které ovlivnili jeho osobnost a sociální působení. Tím práce dochází k tzv. ?preventivnímu systému? jako základní metodě salesiánů a k jeho kontextu pro dnešní dobu. Z důvodu, že práce srovnává střediska ze dvou zemí, předkládá práce stručnou charakteristiku salesiánského působení v dnešním světě a to zejména ve Španělsku a v České republice, kde se nachází srovnávaná střediska ?Asociación periferia? a ?Salesiánské středisko mládeže ? dům dětí a mládeže České Budějovice?, která jsou později stručně představena, aby mohla být srovnávaná dle vytyčených kritérií. Tato kritéria jsou: cílová skupina, kompetentnost k sociální asistenci a komplexnost působení na svěřence. Tato kritéria jsou nejprve popsána tak, jak k nim přistupoval Don Bosco a poté konkrétně popsána, jak jsou naplněna v daném středisku. Na konci každého kritéria je potom shrnutí, jak je či není kritérium střediskem naplněno.cze
dc.format47.
dc.format47.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsalesiánské středisko mládežecze
dc.subjectsalesiánský výchovný stylcze
dc.subjectpreventivní systémcze
dc.subjectsociální asistencecze
dc.subjectsalesians youth centreeng
dc.subjectsalesians educational systemeng
dc.subjectpreventive systemeng
dc.subjectsocial assistanceeng
dc.titleSrovnání dvou konkrétních salesiánských zařízení ve Španělsku a v České republicecze
dc.title.alternativeComparison of two concrete salesians youth centre in Spain and in the Czech Republiceng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag17351
dc.description.abstract-translatedThe work deals with historical, theoretical and ideological base of salesians educational style and its impletion in practice. There is example of two concrete salesians youth centers from two different countries ? Spain and Czech Republic. In the beginning of the essay the founder of salesians Don Bosco is presented in context of the times and other distinct elements with involves his individuality and social activity. Then we get to the preventive system the basic method of salesians and its context in present. Because the essay compares two centers from two countries, there is short characteristic of salesians activity nowadays in the world, especially in both states where are the compared youth centers ? in Spain it is ?Asociación periferia? and in Czech Republic it is?Salesiánské středisko mládeže ? dům dětí a mládeže České Budějovice?. Each centre is introduced in generous and then could be done the comparison according to the criterions. Chosen criterions are: target group, competence to social assistance and complexity action at nurse-child. Each criterion is at first described in relation to Don Bosco and then concretely how it works in both centers. At the foot of each criterion is summing-up if the center infill the criterion or not.eng
dc.date.accepted2011-05-30
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální a charitativní prácecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam