Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJandová, Renata
dc.contributor.authorVonešová, Pavla
dc.date.accessioned2021-12-07T12:20:43Z
dc.date.available2021-12-07T12:20:43Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-07-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27303
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá aktuální problematikou poruch chování žáků ve školním prostředí, zvláště agresivitou a šikanou a možnostmi jejich prevence. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou. Teoretická část pojednává o problematice poruch chování žáků. Upřesňuje a rozebírá pojem poruchy chování ve všech jeho formách, a dále vnitřní a vnější vlivy na poruchy chování. Objasňuje příčiny a podmínky vzniku poruch chování. A nakonec popisuje možnosti prevence a nápravy. Cílem zkoumání v praktické části je zjistit nejčastější formy poruch chování, jejich příčiny a důsledky metodou vlastního dotazníku a rozhovoru na ZŠ. Výsledky z dotazníku jsou zpracovány do tabulek a grafů, jsou doplněny o údaje získané z rozhovorů a na závěr jsou vyhodnoceny. Přílohová část diplomové práce obsahuje příklady z praxe učitelů, minimální preventivní program ZŠ Jistebnice a jeho hodnocení za rok 2008/2009, krizový plán ZŠ Jistebnice a další materiály související s problematikou poruch chování.cze
dc.format164 s.
dc.format164 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectporucha chovánícze
dc.subjectšikanacze
dc.subjectagresivitacze
dc.subjectsymptomy poruch chovánícze
dc.subjectfaktor časucze
dc.subjectfaktor závažnosticze
dc.subjectpříčiny poruch chovánícze
dc.subjectpsychologicky podmíněné poruchycze
dc.subjectnáhradní spokojenícze
dc.subjectvolání o pomoccze
dc.subjectemoční deprivacecze
dc.subjectdisharmonický vývoj osobnosticze
dc.subjectpsychické poruchycze
dc.subjectrodinně podmíněné poruchycze
dc.subjectklasifikace poruch chovánícze
dc.subjectporuchy se špatnou prognózoucze
dc.subjectporuchy s lepší prognózoucze
dc.subjectnesocializovaná porucha chovánícze
dc.subjectporucha chování ve vztahu k rodiněcze
dc.subjectsocializovaná porucha chovánícze
dc.subjectdeskripcecze
dc.subjectlžicze
dc.subjectkrádežecze
dc.subjectopuštění domovacze
dc.subjectzáškoláctvícze
dc.subjectvandalismuscze
dc.subjectžhářstvícze
dc.subjectantisociální chovánícze
dc.subjectasociální chovánícze
dc.subjectdelikvencecze
dc.subjectkriminalitacze
dc.subjectbehavioural problems of pupils in a school settingeng
dc.subjectaggression and bullyingeng
dc.subjectthe separate disorders in all their possible formseng
dc.subjectinternal and external factors triggering themeng
dc.subjectthe possibility of their prevention and treatmenteng
dc.titleProblematika poruch chování žáků ve školním prostředí, zvláště agresivita a šikana, možnosti jejich prevencecze
dc.title.alternativeProblems of behavioral disorders the pupils (students) in school environment, especially the aggressiveness and vexation, the posibilities of their preventioneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag13921
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis deals with behavioural problems of pupils in a school setting, particularly with aggression and bullying, as well as the possibility of their prevention. It consists of a theoretical part, a practical part, and appendices. The theoretical part treats behavioural problems in pupils, presenting the separate disorders in all their possible forms, accounting for both internal and external factors triggering them, explaining their causes and the conditions under which they occur, and, finally, surveys the possibility of their prevention and treatment. The practical part uses a questionnaire designed by the author of the thesis and discussions conducted in schools to identify the most common types of behavioural disorders. The results of the research are presented in charts and graphs and are complemented by data obtained in the discussions. This part is concluded with a thorough analysis of the data. The appendices contain real-life examples of behavioural problems encountered by teachers, the minimum prevention programme implemented by the basic school in Jistebnice and its evaluation for the school year of 2008/2009, the crisis management scheme of the same school, and additional materials relating to the topic.eng
dc.date.accepted2009-09-01
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-FJ/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeProcházka, Miroslav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam