Problematika poruch chování žáků ve školním prostředí, zvláště agresivita a šikana, možnosti jejich prevence
Abstrakt
Diplomová práce se zabývá aktuální problematikou poruch chování žáků ve školním prostředí, zvláště agresivitou a šikanou a možnostmi jejich prevence. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou.
Teoretická část pojednává o problematice poruch chování žáků. Upřesňuje a rozebírá pojem poruchy chování ve všech jeho formách, a dále vnitřní a vnější vlivy na poruchy chování. Objasňuje příčiny a podmínky vzniku poruch chování. A nakonec popisuje možnosti prevence a nápravy.
Cílem zkoumání v praktické části je zjistit nejčastější formy poruch chování, jejich příčiny a důsledky metodou vlastního dotazníku a rozhovoru na ZŠ. Výsledky z dotazníku jsou zpracovány do tabulek a grafů, jsou doplněny o údaje získané z rozhovorů a na závěr jsou vyhodnoceny.
Přílohová část diplomové práce obsahuje příklady z praxe učitelů, minimální preventivní program ZŠ Jistebnice a jeho hodnocení za rok 2008/2009, krizový plán ZŠ Jistebnice a další materiály související s problematikou poruch chování.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Poruchy chování u žáků na 2. stupni ZŠ
Bartoušková, Iveta (Jihočeská univerzita, 2015)Práce se zabývá nejčastějšími poruchami chování, které se vyskytují u žáků na základních školách. Zaměřuje se zejména na záškoláctví a šikanu, protože představují závažné negativní jevy v současném školství. Teoretická ... -
Etopedické problémy žáků ubytovaných na internátě odborného učiliště a jejich řešení
Krejčí, Miroslav (Jihočeská univerzita, 2009)Stále se zhoršující chování mládeže v naší současné společnosti je velmi často diskutovaným problémem v odborných kruzích i masmédiích.Téma této bakalářské práce Etopedické problémy žáků ubytovaných na internátě odborného ... -
Muzikoterapie z pohledu specifických poruch učení a chování
Pechová, Martina (Jihočeská univerzita, 2009)Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z alternativních směrů - s muzikoterapií, uvést do problematiky specifických poruch učení a chování a v neposlední řadě podat jakýsi návod, jak využít prvků muzikoterapie ...