Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKaplánek, Michal
dc.contributor.authorMatoušková, Soňa
dc.date.accessioned2021-11-19T13:04:11Z
dc.date.available2021-11-19T13:04:11Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-03-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2750
dc.description.abstractPráce reflektuje kořeny pedagogiky volného času a vývoj její terminologie. Rozbor problematiky začíná přibližně v 50. letech, kdy se hovořilo o mimotřídní a mimoškolní výchově. Posléze význam těchto dvou pojmů autoři formulují do termínu výchova mimo vyučování. Text práce se snaží o rozkrytí terminologických shod a odlišností dle doby a autorů užívajících termínů mimotřídní, mimoškolní výchova a výchova mimo vyučování. Úvodní část představuje historický vývoj výchovy mimo vyučování, dále pak také vývoj středisek volného času, v nichž výchova mimo vyučování probíhala. Rozbor terminologie pokračuje diskusí nad vývojem terminologické problematiky v průběhu 60. a 70. letech 20. století, posléze v 80. letech 20. století. Následuje představení autorů pedagogiky volného času s interpretací výchovy mimo vyučování v dnešní době.cze
dc.format38s.
dc.format38s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMimotřídní výchovacze
dc.subjectmimoškolní výchovacze
dc.subjectvýchova mimo vyučovánícze
dc.subjectpedagogika volného časucze
dc.subjectextracurricular educationeng
dc.subjectafter-school educationeng
dc.subjecteducation outside the classroomeng
dc.subjectleisure time educationeng
dc.titleOd mimotřídní výchovy k pedagogice volného časucze
dc.title.alternativeFrom Extracurricular Education to Leisure Time Educationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag20551
dc.description.abstract-translatedThe thesis reflects the roots of leisure time education and the development of its terminology. The analysis of the issue begins approximately in the 1950?s when they spoke about extracurricular and after-school education. Later, the meaning of these two terms is formulated by authors as an education outside the classroom. The text tries to uncover the similarities and differences of terminology according the time context and the authors using extracurricular education, after-school education and education outside the classroom terms. The introductory part refers to historical development of education outside the classroom as well as to the development of leisure centers where the education outside the classroom took place. The analysis of the terminology continues in a discussion concerning the development of the terminological issues during the 60?s and 70?s and later the 80?s of the 20th century. The following is a presentation of the authors of leisure time education and their interpretations of contemporary education outside the classroom.eng
dc.date.accepted2011-05-30
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam