dc.contributor.advisor | Kaplánek, Michal | |
dc.contributor.author | Matoušková, Soňa | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:04:11Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:04:11Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2750 | |
dc.description.abstract | Práce reflektuje kořeny pedagogiky volného času a vývoj její terminologie. Rozbor problematiky začíná přibližně v 50. letech, kdy se hovořilo o mimotřídní a mimoškolní výchově. Posléze význam těchto dvou pojmů autoři formulují do termínu výchova mimo vyučování. Text práce se snaží o rozkrytí terminologických shod a odlišností dle doby a autorů užívajících termínů mimotřídní, mimoškolní výchova a výchova mimo vyučování.
Úvodní část představuje historický vývoj výchovy mimo vyučování, dále pak také vývoj středisek volného času, v nichž výchova mimo vyučování probíhala.
Rozbor terminologie pokračuje diskusí nad vývojem terminologické problematiky v průběhu 60. a 70. letech 20. století, posléze v 80. letech 20. století.
Následuje představení autorů pedagogiky volného času s interpretací výchovy mimo vyučování v dnešní době. | cze |
dc.format | 38s. | |
dc.format | 38s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Mimotřídní výchova | cze |
dc.subject | mimoškolní výchova | cze |
dc.subject | výchova mimo vyučování | cze |
dc.subject | pedagogika volného času | cze |
dc.subject | extracurricular education | eng |
dc.subject | after-school education | eng |
dc.subject | education outside the classroom | eng |
dc.subject | leisure time education | eng |
dc.title | Od mimotřídní výchovy k pedagogice volného času | cze |
dc.title.alternative | From Extracurricular Education to Leisure Time Education | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 20551 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis reflects the roots of leisure time education and the development of its terminology. The analysis of the issue begins approximately in the 1950?s when they spoke about extracurricular and after-school education. Later, the meaning of these two terms is formulated by authors as an education outside the classroom. The text tries to uncover the similarities and differences of terminology according the time context and the authors using extracurricular education, after-school education and education outside the classroom terms.
The introductory part refers to historical development of education outside the classroom as well as to the development of leisure centers where the education outside the classroom took place.
The analysis of the terminology continues in a discussion concerning the development of the terminological issues during the 60?s and 70?s and later the 80?s of the 20th century.
The following is a presentation of the authors of leisure time education and their interpretations of contemporary education outside the classroom. | eng |
dc.date.accepted | 2011-05-30 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |