dc.contributor.advisor | Bublíková, Irena | |
dc.contributor.author | Jelínková, Petra | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:05:10Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:05:10Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-04-17 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2827 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá problematikou záškoláctví na základních školách.
Teoretická část popisuje a charakterizuje obecné činitele, kteří se podílejí na příčinách záškoláctví, zmiňuje vlivy rodiny, pedagogů, a samostatně se také zaměřuje i na osobnost žáka (záškoláka) v celém období jeho školní docházky. Uvádí vymezení povinné školní docházky v zákoně a také poukazuje na období puberty včetně souvisejících problémů, které ovlivňují či zapřičiňují záškoláctví. Dále popisuje obvyklé způsoby řešení záškoláctví školou samotnou, a také spolupráci školy se státními orgány a s rodinou záškoláka.
Praktická část je věnována výsledkům kvantitativního výzkumu, který proběhl na pěti základních školách ( ZŠ Nerudova, ZŠ Pohůrecká, ZŠ L.Kuby, ZŠ Kamenný Újezd, ZŠ Ledenice ). Zpracované výsledky ukazují na souvislosti vlivu rodiny na vzniku záškoláctví. | cze |
dc.format | 60 s. | |
dc.format | 60 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | záškoláctví | cze |
dc.subject | povinná školní docházka | cze |
dc.subject | funkce rodiny | cze |
dc.subject | příčiny záškoláctví | cze |
dc.subject | základní škola | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | truancy | eng |
dc.subject | compulsory education | eng |
dc.subject | functionality of family | eng |
dc.subject | causes of truancy | eng |
dc.subject | primary school | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.title | Záškoláctví | cze |
dc.title.alternative | The truancy | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 21547 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with the problematics of truancy at primary schools.
Theoretical part describes and characterizes general factors contributing to truancy, mentions the influence of family, educationalists, and also focus in the personality of particular student (truant) in the entire period of his compulsory education. This part states the definition of compulsory education according the law and also points out the time of puberty including related problems, which influence or cause truancy. Further it describes usual solutions to truancy from the side of school itself, the school in coordination with government bodies and the family of the truant.
The practical part is dedicated to the results of quantitative research, which took place at five primary schools ( ZŠ Nerudova, ZŠ Pohůrecká, ZŠ L.Kuby, ZŠ Kamenný Újezd, ZŠ Ledenice ). Findings points out the consequences of family influence on creation of truancy. | eng |
dc.date.accepted | 2013-05-27 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální a charitativní práce | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Sociální práce | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Veber, Tomáš | |