dc.contributor.advisor | Dvořáková, Kateřina | |
dc.contributor.author | Suchan, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T13:39:20Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T13:39:20Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28710 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá různými aspekty, které ovlivňují proces stávání se učitelem, a zaujímá při tom pohled muže. Teoretická část se soustředí nejprve na obecné otázky, jako je osobnost učitele a učitelská profese. Hovoří se zde o významu učitelovy osobnosti a jejím vývoji. Dále je zde popsána učitelská profese, její požadavky a nároky a různé fáze učitelské praxe. Následně je pozornost soustředěna na konkrétnější problém, kterým je postavení mužů ve školství. Nakonec jsou zde popisováni učitelé cizích jazyků jako specifická skupina odborníků. V praktické části jsou vedeny rozhovory s pěti učiteli muži v různých fázích praxe. Rozhovory jsou zaměřeny na specifické aspekty, které ovlivňují proces stávání se učitelem. Otázky jsou strukturovány do tří tematických celků: stávání se učitelem, požadavky a nároky učitelské profese a muži ve školství. Na konci této práce je prezentována moje představa dobrého učitele. | cze |
dc.format | 110 | |
dc.format | 110 | |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | osobnost učitele | cze |
dc.subject | učitelská profese | cze |
dc.subject | muži ve školství | cze |
dc.subject | učitel cizích jazyků | cze |
dc.subject | učitel muž | cze |
dc.subject | učitelka žena | cze |
dc.subject | teacher´s personality | eng |
dc.subject | teaching profession | eng |
dc.subject | men in eucation | eng |
dc.subject | a teacher of foreign languages | eng |
dc.subject | male teachers | eng |
dc.subject | female teachers | eng |
dc.title | Becoming a teacher - a male perspective | cze |
dc.title.alternative | Becoming a teacher - a male perspective | eng |
dc.title.alternative | Stávání se učitelem - z perspektivy muže | cze |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 13714 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis takes a closer look at the aspects that influence the process of becoming a teacher from the perspective of men. The theoretical part focuses first on general factors such as the personality of a teacher and teaching profession. It discusses the importance of a teacher?s personality and its development. Furthermore, it gives a description of the teaching profession, its demands and requirements, and its different phases. Next, it proceeds to a more specific issue which is the position of men in education. Finally, it describes teachers of foreign languages as a specific group of experts. In the practical part five male teachers at different stages of their careers are interviewed. They are asked about specific aspects that influence the process of becoming a teacher. The questions are structured into three parts: becoming a teacher, demands and requirements of the teaching profession, and men in education. At the end of the thesis my own conception of a good teacher is introduced. | eng |
dc.date.accepted | 2011-05-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ(AJ)-TV-C | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |