Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMišovič, Ján
dc.contributor.authorSmolová, Magdalena
dc.date.accessioned2021-11-19T13:06:20Z
dc.date.available2021-11-19T13:06:20Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2890
dc.description.abstractPráce se zabývá možnostmi integrovaného vzdělávání žáka s tělesným postižením v doprovodu asistenčního psa v základních školách v Plzeňském kraji. Teoretická část popisuje tělesná postižení, inkluzívní vzdělávání, historii přístupu ke vzdělávání žáků se zdravotním postižením v ČR a právní úpravu integrace a inkluze. Dále charakterizuje význam asistenčního psa pro žáka s tělesným postižením a jeho rodinu, podrobně vysvětluje způsob výchovy, výcviku a předávání asistenčního psa. Praktická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření v základních školách Plzeňského kraje orientovaného na ředitele škol, jako osoby plně kompetentní při rozhodování o přijetí žáka s tělesným postižením v doprovodu asistenčního psa do školského zařízení. Pozitivní přístup k přítomnosti asistenčního psa ve škole mají častěji ředitelé, kteří jsou dostatečně informování o problematice asistenčních psů z přednášek a veřejných ukázek práce psa. Rozhodování o povolení vstupu asistenčního psa do budovy školy dále ovlivňují sociálně psychologické faktory.cze
dc.format63 s. (72 523).
dc.format63 s. (72 523).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectinkluzívní vzdělávánícze
dc.subjectintegracecze
dc.subjecttělesné postiženícze
dc.subjectžák se speciálními vzdělávacími potřebamicze
dc.subjectasistenční pescze
dc.subjectinclusive educationeng
dc.subjectintegrationeng
dc.subjectphysical impairmenteng
dc.subjectstudent with special educational needseng
dc.subjectassistance dogeng
dc.titleMožnosti přijetí žáka s tělesným postižením v doprovodu asistenčního psa do základních škol v Plzeňském krajicze
dc.title.alternativeAdmission options of student with physical impairment with assistance dog at elemetary schools in Pilsen districteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag25028
dc.description.abstract-translatedThis thesis examines options of student with physical impairment to have itegrated education in Pilsen district if he needs an assistance dog. Theoretical part is summary of disabilities, inclusive education, history of approach to impairment students in Czech Republic and legal approach to integration and inclusion. Further more the thesis characterize importance of assistance dog for impairment student and his family and there are explained in detail how are assistance dogs trained and passed to impairment student. Empirical part contains questionnaires from elementary schools in Pilsen district. Samplecontains answers from directors of schools, because they are deciding about access of disabled student with assistance dog to the school. Possitive approach about assistant dog presence have directors who were informed enough about these issue from lectures and publicpresentations about these dogs. The decesion-making are influenced by social-psychological factors too.eng
dc.date.accepted2012-05-28
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální a charitativní prácecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam