Význam sebehodnocení žáků ve výuce na 1. stupni ZŠ
Abstrakt
Cílem teoretické části je vysvětlit pojmy hodnocení a sebehodnocení, osvětlit jejich vzájemný vztah, přiblížit jejich formy a typy, zformulovat a nabídnout řešení vybraných problémů hodnocení, popsat předpoklady pro sebehodnocení a jeho postupný rozvoj na prvním stupni základní školy a nastínit jeho význam pro další vývoj člověka.
V praktické části diplomové práce zjišťuji pomocí rozhovorů s 24 respondenty, zda si uvědomují význam sebehodnocení pro osobnost žáka a srovnávám výsledky s teoretickou částí své práce. Dále při rozhovoru zjišťuji, v jaké míře sebehodnotící činnosti zařazují a co je pro ně při hodnocení obtížné. Výpovědi jsem zpracovala kvalitativní metodou.
Jako doplnění své diplomové práce v příloze přikládám seznam aktivit, které jsou vhodné pro rozvoj sebehodnocení u žáků. Některé aktivity používané na Křesťanské základní škole v Jihlavě jsou doplněny fotografií.