Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Zuzana
dc.contributor.authorCafourková, Marie
dc.date.accessioned2021-11-19T13:09:31Z
dc.date.available2021-11-19T13:09:31Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3013
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na včelařský kroužek jako na zájmovou činnost, která rozvíjí a prohlubuje nejen zájem v určité oblasti, ale zaměřuje se také na rozvoj osobnostních a sociálních schopností a dovedností potřebných jak pro budoucí včelařskou práci, tak pro řešení životních situací v profesním i osobním životě dětí a mládeže. Teoretická část práce popisuje pojmy potřebné pro porozumění dalšímu textu. Také se věnuje obecné charakteristice včelařských kroužků. Zdrojem těchto informací jsou dva dotazníky. Jeden rozeslaný vedoucím včelařských kroužků v roce 2011 (rozeslaný panem Oldřichem Suchoradským) a druhý o rok později rozeslaný autorkou této bakalářské práce. Poslední kapitola teoretické části a zároveň také poslední kapitola této bakalářské práce popisuje jednotnou strukturu ukázkových schůzek vybraného kroužku, které jsou rozepsány v přílohách. V praktické části (v jednotlivých přílohách) se autorka pokusila sestavit metodickou pomůcku pro vedoucí včelařských kroužků, jejímž hlavním tématem jsou základní schopnosti a dovednosti OSV (Osobnostní a sociální výchovy). Tento metodický materiál má dvě části. V první části jsou krátce popsány schopnosti a dovednosti, kterými se ukázkové schůzky zabývají. Druhá část se týká konkrétního zařazení jednotlivých schopností a dovedností do osnov včelařského kroužku. Jsou zde sestaveny ukázkové schůzky včelařského kroužku tak, aby docházelo jak k předáním včelařských znalostí a dovedností, tak také k rozvoji osobnostních a sociálních kompetencí. Hlavním cílem v použití těchto ukázkových schůzek je dosažení toho, aby kroužek včelařství svou činností prohluboval, doplňoval a pomáhal rozvíjet jednotlivé složky dětské osobnosti.cze
dc.format96 s. (151 750)
dc.format96 s. (151 750)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectVčelařstvícze
dc.subjectvčelycze
dc.subjectzájmová činnostcze
dc.subjectvolný čascze
dc.subjectosobnostní a sociální výchovacze
dc.subjectsociální kompetencecze
dc.subjectmládež a volný čas.cze
dc.subjectbeekeepingeng
dc.subjectbeeseng
dc.subjectleisure-time activitieseng
dc.subjectleisure timeeng
dc.subjectpersonal and social educationeng
dc.subjectsocial competencieseng
dc.subjectthe youth and leisure time.eng
dc.titleVčelařství jako zájmová činnost a jeho podíl na osobnostní a sociální výchově dětí a mládežecze
dc.title.alternativeBeekeeping as leisure activities and its share in personality and social education of children and young peopleeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag27134
dc.description.abstract-translatedThe thesis focuses on a beekeeping hobby group as a leisure-time activity which not only develops and deepens interest in a specific area, but also focuses on the development of social and personal skills and competencies which are needed not only for future work in beekeeping, but also for solving difficult situations in the working life and in the personal life of children and the youth. The theoretical part describes key terms needed for understanding the following part of the thesis. It also characterizes beekeeping hobby groups in general. The source of information in this part are two questionnaires. The first one was sent out by the leader of a beekeeping hobby group, Mr Oldřich Suchohradský, in 2011, the second one was sent out by the present author a year later. The last chapter of the theoretical part, which is also the last chapter of this bachelor thesis, describes the structure of a number of selected meetings of a particular beekeeping hobby group ? they are described in greater detail in the appendices. In the practical part (in the individual appendices), the present author attempts to present a methodical instrument for leaders of beekeeping hobby groups. Its main concern are the basic skills and competencies belonging to personal and social education. This methodological section has two parts. The first part briefly describes the skills and competencies which were the focus of the selected meetings. The latter part deals with the place of the particular skills and competencies in the programme of a hobby group. It presents model meetings of a beekeeping hobby group which are structured so as to facilitate both the the transfer of beekeeping skills and competencies and the development of personal and social competencies. The main goal of using these model meetings is to enable a beekeeping hobby group to facilitate, supplement and deepen the development of the individual components of a child?s personality.eng
dc.date.accepted2013-05-29
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam