dc.contributor.advisor | Svobodová, Zuzana | |
dc.contributor.author | Nolčová, Karolína | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:09:44Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:09:44Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-04-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3020 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá historií waldorfských škol a porovnává waldorfskou pedagogiku s ostatními klasickými reformními školami. Na začátku práce je vymezen pojem alternativní škola a typologie alternativních škol. Dále je práce zaměřena na vznik a vývoj waldorfských škol ve světě a České republice. Podrobněji popisuje vznik první waldorfské školy v Německu a v Čechách. Zmíněn je zakladatel waldorfské pedagogiky Rudolf Steiner. V kapitole o první waldorfské škole v Čechách text vychází z rozhovorů s iniciátorem a prvním třídním učitelem. Z počtu waldorfských škol ve světě v průběhu let 1991 až 2013 je vyvozen zájem o waldorfskou pedagogiku. Třetí závěrečná část práce porovnává waldorfskou pedagogiku s ostatními klasicky/klasickými reformními školami. Mezi tyto školy patří waldorfská škola, škola montessoriovská, daltonská škola, moderní/pracovní škola Célestina Freineta a Jenský plán. | cze |
dc.format | 51 s. | |
dc.format | 51 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | waldorfská škola | cze |
dc.subject | waldorfská pedagogika | cze |
dc.subject | historie waldorfských škol | cze |
dc.subject | alternativní školy | cze |
dc.subject | alternativní pedagogické směry | cze |
dc.subject | klasické reformní školy | cze |
dc.subject | montessoriovská škola | cze |
dc.subject | daltonská škola | cze |
dc.subject | freinetovská škola | cze |
dc.subject | moderní škola | cze |
dc.subject | Jenský plán | cze |
dc.subject | waldorf school | eng |
dc.subject | waldorf pedagogy | eng |
dc.subject | history waldorf schools | eng |
dc.subject | alternative schools | eng |
dc.subject | alternative educational directions | eng |
dc.subject | classic reform school | eng |
dc.subject | montessori school | eng |
dc.subject | dalton school | eng |
dc.subject | freinet school | eng |
dc.subject | modern school | eng |
dc.subject | Jena plan | eng |
dc.title | Historie waldorfské školy ve světě a ČR, porovnání waldorfské pedagogiky s ostatními klasickými reformními směry | cze |
dc.title.alternative | History of Waldorf schools in the world and the Czech Republic, comparison of waldorf education to other classic reform directions | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 27143 | |
dc.description.abstract-translated | The work deals with the history of waldorf schools and waldorf pedagogy compares to other classic reform schools. At the beginning of the thesis defines the term alternative school and typology alternative schools. The thesis is focused on the creation and development of waldorf schools around the world and the Czech Republic. Describes in detail the founding of the first waldorf School in Germany and Bohemia. Mentioned is the founder of waldorf education Rudolf Steiner. In the chapter on the first waldorf school in Bohemia text based on interviews with the initiator and first class teacher. Of the waldorf schools around the world during the years 1991 to 2013 is derived interested in waldorf pedagogy. Third and concluding part of the paper compares the waldorf pedagogy with other classic reform schools. These schools include waldorf school, montessori school, dalton school, modern school Célestin Freinet and Jena plan. | eng |
dc.date.accepted | 2013-05-27 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |