Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Zuzana
dc.contributor.authorNolčová, Karolína
dc.date.accessioned2021-11-19T13:09:44Z
dc.date.available2021-11-19T13:09:44Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-08
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3020
dc.description.abstractPráce se zabývá historií waldorfských škol a porovnává waldorfskou pedagogiku s ostatními klasickými reformními školami. Na začátku práce je vymezen pojem alternativní škola a typologie alternativních škol. Dále je práce zaměřena na vznik a vývoj waldorfských škol ve světě a České republice. Podrobněji popisuje vznik první waldorfské školy v Německu a v Čechách. Zmíněn je zakladatel waldorfské pedagogiky Rudolf Steiner. V kapitole o první waldorfské škole v Čechách text vychází z rozhovorů s iniciátorem a prvním třídním učitelem. Z počtu waldorfských škol ve světě v průběhu let 1991 až 2013 je vyvozen zájem o waldorfskou pedagogiku. Třetí závěrečná část práce porovnává waldorfskou pedagogiku s ostatními klasicky/klasickými reformními školami. Mezi tyto školy patří waldorfská škola, škola montessoriovská, daltonská škola, moderní/pracovní škola Célestina Freineta a Jenský plán.cze
dc.format51 s.
dc.format51 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectwaldorfská školacze
dc.subjectwaldorfská pedagogikacze
dc.subjecthistorie waldorfských školcze
dc.subjectalternativní školycze
dc.subjectalternativní pedagogické směrycze
dc.subjectklasické reformní školycze
dc.subjectmontessoriovská školacze
dc.subjectdaltonská školacze
dc.subjectfreinetovská školacze
dc.subjectmoderní školacze
dc.subjectJenský pláncze
dc.subjectwaldorf schooleng
dc.subjectwaldorf pedagogyeng
dc.subjecthistory waldorf schoolseng
dc.subjectalternative schoolseng
dc.subjectalternative educational directionseng
dc.subjectclassic reform schooleng
dc.subjectmontessori schooleng
dc.subjectdalton schooleng
dc.subjectfreinet schooleng
dc.subjectmodern schooleng
dc.subjectJena planeng
dc.titleHistorie waldorfské školy ve světě a ČR, porovnání waldorfské pedagogiky s ostatními klasickými reformními směrycze
dc.title.alternativeHistory of Waldorf schools in the world and the Czech Republic, comparison of waldorf education to other classic reform directionseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag27143
dc.description.abstract-translatedThe work deals with the history of waldorf schools and waldorf pedagogy compares to other classic reform schools. At the beginning of the thesis defines the term alternative school and typology alternative schools. The thesis is focused on the creation and development of waldorf schools around the world and the Czech Republic. Describes in detail the founding of the first waldorf School in Germany and Bohemia. Mentioned is the founder of waldorf education Rudolf Steiner. In the chapter on the first waldorf school in Bohemia text based on interviews with the initiator and first class teacher. Of the waldorf schools around the world during the years 1991 to 2013 is derived interested in waldorf pedagogy. Third and concluding part of the paper compares the waldorf pedagogy with other classic reform schools. These schools include waldorf school, montessori school, dalton school, modern school Célestin Freinet and Jena plan.eng
dc.date.accepted2013-05-27
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam