dc.contributor.advisor | Ivanková, Jitka | |
dc.contributor.author | Hrušková, Petra | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:16:04Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:16:04Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-03-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3185 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany jako sociálně patologickým jevem na prvním stupni ZŠ.
Teoretická část bakalářské práce se zabývá agresí a agresivitou jako základním prvkem šikany, vymezením pojmu šikana a objasněním původu slova z pohledu různých autorů. Současně jsou zde popisovány vývojové stupně šikany, druhy či formy šikany a možnosti její prevence. Závěr teoretické části práce je zaměřen na zákony a organizace zabývající se problematikou šikany.
Cílem práce je zmapovat, jaké zkušenosti mají se šikanou žáci druhých a čtvrtých tříd na ZŠ, kde se šikana nejvíce vyskytuje a jakým způsobem je žákům ubližováno.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Pro kvantitativní výzkum byly zvoleny dvě školy, z nichž jedna škola se nachází v obci a druhá ve městě. Praktická část je tvořena výzkumným šetřením, které bylo provedeno na dvou ZŠ a zúčastnilo se jej celkem 100 respondentů. Výsledky výzkumného šetření jsou graficky znázorněny a vyhodnoceny. | cze |
dc.format | 89 s. | |
dc.format | 89 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | šikana | cze |
dc.subject | šikanování | cze |
dc.subject | škádlení | cze |
dc.subject | sociální patologie | cze |
dc.subject | agrese | cze |
dc.subject | agresivita | cze |
dc.subject | agresor | cze |
dc.subject | oběť | cze |
dc.subject | prevence | cze |
dc.subject | škola | cze |
dc.subject | žáci | cze |
dc.subject | bullying | eng |
dc.subject | victimization | eng |
dc.subject | banter | eng |
dc.subject | social pathology | eng |
dc.subject | aggression | eng |
dc.subject | aggressiveness | eng |
dc.subject | aggressor | eng |
dc.subject | victim | eng |
dc.subject | prevention | eng |
dc.subject | school | eng |
dc.subject | pupils | eng |
dc.title | ŠIKANA JAKO SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝ JEV NA PRVNÍM STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY | cze |
dc.title.alternative | Bulling as a socio-pathological phenomenom in elementary schools | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 34377 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor work deals with the problem of bullying as a socio-pathological phenomenom in elementary schools.
The theoretical part of the bachelor work deals with aggression and aggressiveness as a basic element of bullying, it defines the term bullying and explain the origin of the word from the perspective of different authors. At the same time there are described developmental stage of bullying, types and forms of bullying and its prevention options. The conclusion of the theoretical part is aimed on laws and organizations dealing with problematic of bullying.
The aim of the work is to map out experience that pupils from the second and fourth grade at elementary school have with bullying, where bullying occurs the most and how pupils are harmed.
The work is divided into theoretical and practical part. For quantitative research there were chosen two schools, one school is located in a village and the other in a city. The practical part is composed of investigative research that was conducted at two elementary schools and attended by 100 respondents. The results of the research are graphically represented and evaluated. | eng |
dc.date.accepted | 2014-05-27 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Mackerle, Adam | |