Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorIvanková, Jitka
dc.contributor.authorHrušková, Petra
dc.date.accessioned2021-11-19T13:16:04Z
dc.date.available2021-11-19T13:16:04Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-03-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3185
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou šikany jako sociálně patologickým jevem na prvním stupni ZŠ. Teoretická část bakalářské práce se zabývá agresí a agresivitou jako základním prvkem šikany, vymezením pojmu šikana a objasněním původu slova z pohledu různých autorů. Současně jsou zde popisovány vývojové stupně šikany, druhy či formy šikany a možnosti její prevence. Závěr teoretické části práce je zaměřen na zákony a organizace zabývající se problematikou šikany. Cílem práce je zmapovat, jaké zkušenosti mají se šikanou žáci druhých a čtvrtých tříd na ZŠ, kde se šikana nejvíce vyskytuje a jakým způsobem je žákům ubližováno. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Pro kvantitativní výzkum byly zvoleny dvě školy, z nichž jedna škola se nachází v obci a druhá ve městě. Praktická část je tvořena výzkumným šetřením, které bylo provedeno na dvou ZŠ a zúčastnilo se jej celkem 100 respondentů. Výsledky výzkumného šetření jsou graficky znázorněny a vyhodnoceny.cze
dc.format89 s.
dc.format89 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectšikanacze
dc.subjectšikanovánícze
dc.subjectškádlenícze
dc.subjectsociální patologiecze
dc.subjectagresecze
dc.subjectagresivitacze
dc.subjectagresorcze
dc.subjectoběťcze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectškolacze
dc.subjectžácicze
dc.subjectbullyingeng
dc.subjectvictimizationeng
dc.subjectbantereng
dc.subjectsocial pathologyeng
dc.subjectaggressioneng
dc.subjectaggressivenesseng
dc.subjectaggressoreng
dc.subjectvictimeng
dc.subjectpreventioneng
dc.subjectschooleng
dc.subjectpupilseng
dc.titleŠIKANA JAKO SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝ JEV NA PRVNÍM STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLYcze
dc.title.alternativeBulling as a socio-pathological phenomenom in elementary schoolseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag34377
dc.description.abstract-translatedThe bachelor work deals with the problem of bullying as a socio-pathological phenomenom in elementary schools. The theoretical part of the bachelor work deals with aggression and aggressiveness as a basic element of bullying, it defines the term bullying and explain the origin of the word from the perspective of different authors. At the same time there are described developmental stage of bullying, types and forms of bullying and its prevention options. The conclusion of the theoretical part is aimed on laws and organizations dealing with problematic of bullying. The aim of the work is to map out experience that pupils from the second and fourth grade at elementary school have with bullying, where bullying occurs the most and how pupils are harmed. The work is divided into theoretical and practical part. For quantitative research there were chosen two schools, one school is located in a village and the other in a city. The practical part is composed of investigative research that was conducted at two elementary schools and attended by 100 respondents. The results of the research are graphically represented and evaluated.eng
dc.date.accepted2014-05-27
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMackerle, Adam


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam