Zoorehabilitace: Canisterapie, terapeutický pes, zkoušky, vliv psa na klima třídy a využití v základních a speciálních školách.
Abstrakt
Tato práce vznikla za účelem seznámení s canisterapií a prozkoumání možností jejího zapojení v pedagogickém prostředí, při výuce dětí a dětí s postižením. V teoretické části práce jsou popsány základní principy zooterapie, spolu s jejími formami a metodami. Dále se v práci zabývám canisterapeutickými zkouškami, přípravou a jejich průběhem. V neposlední řadě je pak pozornost zaměřena na terapeutického psa. Jaké musí mít povahové rysy, na co musí být připravený a jak nejlépe vybrat štěně za využití testů osobnosti štěňat.
V praktické části práce se zabývám zapojením canisterapie na základní škole a speciální škole pro děti s postižením. Výsledky z pozorování a vyhodnocení prospěšnosti canisterapie ve výuce jsou popsané v závěru práce.