dc.contributor.advisor | Vyhnálek, Jan | |
dc.contributor.author | Taflířová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:22:13Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:22:13Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3308 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá přínosem literatury pro rodiče pro jejich komunikaci s dětmi. Cílem je zjistit, zda rodiče čtou literaturu, která jim pomůže při komunikaci s jejich dětmi a při výchově.
V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy andragogiky, pojem sebevzdělávání. Dále teoretická část obsahuje kapitolu bibliopedagogika, kde se dozvídáme o procesu čtení, o zájmu o četbu a čtenářských návycích. Další kapitola pojednává o psychologii čtenáře, o jeho osobnosti, o potřebě četby a také o jejím působení. Důležitá je kapitola o knize jako prostředku k učení a v neposlední řadě kapitola Rodiče a četba knih s podkapitolou Rizika moudrých knih.
Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum, který je zaměřený na zjištění, zda rodiče znají a čtou literaturu, která jim může pomoci při komunikování s dětmi a při výchově. | cze |
dc.format | 45 s. (69 594 znaků) | |
dc.format | 45 s. (69 594 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | rodiče | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | četba | cze |
dc.subject | kniha | cze |
dc.subject | literatura | cze |
dc.subject | parents | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | reading | eng |
dc.subject | book | eng |
dc.subject | literature | eng |
dc.title | PŘÍNOS LITERATURY PRO RODIČE PRO JEJICH KOMUNIKACI S DĚTMI | cze |
dc.title.alternative | Contribution of literature for parents to communicate with their children. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 39932 | |
dc.description.abstract-translated | Bachelor thesis deals with the contribution of literature for parents to communicate with their children. The aim is to determine whether parents read literature that will help them communicate with their children and education.
The theoretical part of the basic concepts of andragogy, self-education. Further theoretical part contains chapters bibliopedagogy, where we learn about the process of reading, the interest of reading and reading habits. The next chapter discusses the psychology of readers of their personality, about need for reading, and also about effects of reading. An important chapter is about the book as a tool for teaching and also the parents and reading books with subchapter Risks wise books.
The practical part contains quantitative research which is aimed to find out whether the parents know and read literature that can assist them in communication with children and education. | eng |
dc.date.accepted | 2015-05-25 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |