dc.contributor.advisor | Muchová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Bambásková, Diana | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:25:31Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:25:31Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-03-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3365 | |
dc.description.abstract | ABSTRAKT
BAMBÁSKOVÁ, D. Jak kvalita kultury školy ovlivňuje integraci dítěte s ADHD do
školní třídy. České Budějovice 2015. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých
Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce doc. PhDr.
Ludmila Muchová, Ph.D.
Klíčová slova: ADHD, asistent pedagoga, integrace, kultura školy, kultura třídy,
školní klima
V teoretické části práce jsou popsána východiska a základní definice pojmů, které jsou
klíčové pro praktickou část práce, a to konkrétně všeobecné informace o poruše ADHD,
terminologii, příčinám výskytu syndromu ADHD, jeho diagnostice, apod. Dále je
pozornost věnována vzdělávání žáků se syndromem ADHD, a to jednak obecným
zásadám edukace, legislativnímu rámci, ale také i integraci žáků a jejím výhodám
a nevýhodám. Zmíněny jsou rovněž oblasti kultury školy a školního klimatu.
V praktické části je popsána kazuistika žákyně s diagnostikovaným syndromem
ADHD, se kterou autorka bakalářské práce dlouhodobě pracovala. V kazuistice je
zaměřena pozornost především na školní vzdělávání a na přístup učitelů k této žákyni.
Popsány a zmíněny jsou také metody spojené s výukou a integrací žákyně do školní
třídy a možnosti péče. Kazuistika je doplněna o deskriptivní analýzu kultury školy, do
níž byla žákyně integrována. | cze |
dc.format | 56 s. (13028 znaků). | |
dc.format | 56 s. (13028 znaků). | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | ADHD | cze |
dc.subject | asistent pedagoga | cze |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | kultura školy | cze |
dc.subject | kultura třídy | cze |
dc.subject | školní klima | cze |
dc.subject | ADHD | eng |
dc.subject | teaching assistant | eng |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | school culture | eng |
dc.subject | culture in
the classroom | eng |
dc.subject | school climate | eng |
dc.title | Jak kvalita kultury školy ovlivňuje itedragicdítěte a ADHD do školní třídy | cze |
dc.title.alternative | How the quality of school culture influences the integration of children with ADHD in the classroom | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 40301 | |
dc.description.abstract-translated | ABSTRACT
How the quality of school culture influences the integration of children with
ADHD in the classroom
Key words: ADHD, teaching assistant, integration, school culture, culture in
the classroom, school climate
The theoretical part of this thesis describes the basic terms and definitions that are
crucial for the practical part of the work, namely general information about syndrome
ADHD, terminology, causes of ADHD syndrome, its diagnosis, etc. Afterwards, the
attention is paid to the education of students with ADHD syndrome: the general
principles of education, legislative framework, but also the integration of pupils and
their advantages and disadvantages are mentioned. Forth chapter deals with school
culture and school climate and their connections.
The practical part describes a case study: the integration of a female pupil,
diagnosed with ADHD, who the author of the thesis for a school year 20132014
worked with. The case study paid attention on school education and teachers' attitudes
towards the pupil. Methods of teaching and pupil integration into the classroom are
described and discussed, mentioned are also care options. The case study is
supplemented with a descriptive analysis of the culture of the school to which the pupil
was integrated. | eng |
dc.date.accepted | 2015-08-31 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |