• Sociální role "zastánce" jako významný faktor k eliminaci šikan na ZŠ 

      Kressa, Jiří (Jihočeská univerzita, 2017)
      Dizertační práce nabízí co nejpřesnější obraz "zastánců jako klíčových hráčů" v eliminaci šikany. Realizovaný výzkum a poznatky, vycházejí nejenom z množství zahraničních studií, ale také z praktických zkušeností členů ...
    • Školní podvádění starších žáků: od explorativního výzkumu k strukturnímu modelu. Pilotní studie. 

      Vrbová, Jana (Jihočeská univerzita, 2013)
      Cílem páce bylo zjistit, jaké chování ve škole vnímají žáci (14-16 let) jako podvádění, zda je toto chování možné zařadit do určitých typů (faktorů) a tyto pak vztáhnout k individuálním charakteristikám žáka (pohlaví, ...
    • Utváření klimatu školní třídy se žákem se specifickou poruchou chování 

      Najmonová, Marie (Jihočeská univerzita, 2020)
      Disertační práce je věnována dvěma navzájem se ovlivňujícím tématům - klima školní třídy a žák/žáci se specifickou poruchou chování (ADHD). Teoretická část práce je zaměřena na specifické poruchy chování (ADHD) a problematiku ...
    • Vizualizace důkazů pomocí software dynamické geometrie 

      Štrausová, Irena (Jihočeská univerzita, 2019)
      Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první části je vymezen pojem dynamický vizuální důkaz a zasazen do kontextu důkazů v matematice jako vědním oboru a v matematice jako předmětu, který je vyučován ve škole. Digitální ...
    • Vymezení vztahu matematické a finanční gramotnosti žáka střední školy 

      Kazda, Martin (Jihočeská univerzita, 2020)
      Hlavním cílem disertační práce je vymezit vztah finanční a matematické gramotnosti žáka střední školy pomocí vhodně navržené metodologie. Jejím záměrem je zjistit, zda a v jaké míře se žákovy získané matematické znalosti ...
    • Využití autorských nástrojů k tvorbě fyzikálních modelů a simulací 

      Koreš, Jaroslav (Jihočeská univerzita, 2014)
      Práce se zabývá možnostmi využití autorských nástrojů ve výuce fyziky, zejména při vytváření fyzikálních modelů a simulací, a jejich přínosem pro jednotlivé oblasti výuky. Využívání autorských nástrojů je v práci úzce ...
    • Zkušenosti učitelů s tématem smrti ve škole 

      Plachá, Veronika (Jihočeská univerzita, 2018)
      Disertační práce je věnována problematice výchovy týkající se smrti (death education). Představuje koncept této výchovy tak, jak vznikal a je realizován ve Spojených státech (Levinton, 1977; Wass, 2003; Doka 2015). Cílem ...