Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvarcová, Marie
dc.contributor.authorSuchá, Veronika
dc.date.accessioned2021-11-19T14:39:27Z
dc.date.available2021-11-19T14:39:27Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-04-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3508
dc.description.abstractZájem každé firmy, která usiluje o úspěšné působení ve svém oboru, bez ohledu na to, zda se jedná o firmu malou, střední či velkou, se neustále a čím dál více zaměřuje na získání údajů, informací a znalostí ve svém předmětu oboru, a tedy o svém prostředí. Cílem je získat potřebné údaje a charakteristiky vnitřního i vnějšího prostředí. Podnik orientující se ve svém prostředí má výhodnější pozici v boji o trh. Vybaven těmito informacemi má předpoklad uspět, lépe než ostatní, a konkurovat ostatním subjektům, snadněji vytvořit strategii dobývání trhu a tím získat potřebné pole působnosti, bez kterého není možné se obejít. Významným krokem v této činnosti, která je součástí marketingových postupů, je správné zhodnocení a zařazení údajů a dat potřebných k provedení následné analýzy a nalezení optimálního spojení a vzájemných vztahů vnitřních podmínek a faktorů vnějšího prostředí. Pro zjištění jednotlivých charakteristik mikroprostředí podniku jsem využila analýzu Porterova modelu pěti sil. Shromážděné informace jsem rozdělila do dvou skupin. První skupina obsahovala informace, které se vázaly přímo k podniku samotnému a druhá popisovala okolí podniku (zákazníci, dodavatelé, konkurence). První důležitou skupinou, která tvoří okolí podniku jsou zákazníci. Zákazníky českobudějovického výstaviště lze rozdělit na dvě skupiny, první skupinu tvoří vystavovatelé a obchodníci a druhou návštěvníci. Dodavatelé pro společnost realizují různé propagační a reklamní tiskopisy. V rámci republiky představují konkurenci převážně ty veletržní správy, které organizují výstavy se stejnou nebo podobnou tématikou. Makroprostředí společnosti lze analyzovat a vyhodnotit území celé České republiky, ale nejdůležitější oblastí pro Výstaviště České Budějovice byl, je a vždy bude region jižních Čech. V jihočeském regionu je nutné počítat s působením faktorů charakteristických pro tuto oblast: nižší ekonomická síla regionu, nižší kupní síla a vyšší spořivost obyvatel v regionu.cze
dc.format60 s., 14 s. příloh.
dc.format60 s., 14 s. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDodavatelécze
dc.subjectfaktorycze
dc.subjectkonkurencecze
dc.subjectmakroprostředícze
dc.subjectmarketingové prostředícze
dc.subjectmikroprostředícze
dc.subjectnávštěvnícicze
dc.subjectobchodnícicze
dc.subjectohroženícze
dc.subjectokolí podnikucze
dc.subjectpříležitosticze
dc.subjectsilné stránkycze
dc.subjectslabé stránkycze
dc.subjectveletrhycze
dc.subjectvnější prostředícze
dc.subjectvnitřní prostředícze
dc.subjectVýstaviště České Budějovice a. s.cze
dc.subjectvystavovatelécze
dc.subjectvýstavycze
dc.subjectzákazníci.cze
dc.subjectSupplierseng
dc.subjectthe factorseng
dc.subjectcompetitorseng
dc.subjectmacro {--} environmenteng
dc.subjectthe marketing environmenteng
dc.subjectmicro {--} environmenteng
dc.subjectvisitorseng
dc.subjecttraderseng
dc.subjectriskseng
dc.subjectcompany environmenteng
dc.subjectopportunitieseng
dc.subjectstrong pointseng
dc.subjectweak pointseng
dc.subjecttrade fairseng
dc.subjectexternal environmenteng
dc.subjectinternal environmenteng
dc.subjectVýstaviště České Budějovice a. s.eng
dc.subjectexhibitorseng
dc.subjectexhibitionseng
dc.subjectcustomers.eng
dc.titleAnalýza marketingového prostředí firmy: Výstaviště České Budějovice, a.s.cze
dc.title.alternativeANALYSIS OF MARKETING ENVIRONMENT IN VÝSTAVIŠTĚ ČESKÉ BUDĚJOVICE, A. S.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag8330
dc.description.abstract-translatedExhibitions and trade fairs have formed an integral part of the market in the Czech Republic. No matter whether its size is small, medium or large, every company becomes increasingly interested in knowledge of its environment (both internal and external). What is also important is correct assessment of internal conditions and their optimal connection with the external environment factors. The companies do not take up with the statement that there are strong and weak points, opportunities and risks. It is important to examine the factors, assess them and use the ascertained facts to increase prosperity. I used the analysis of the Porter’s Five Forces Model to ascertain the company micro-environment. I divided the collected information into two groups. The first group concerned the information about the company itself while the second one characterized the company environment (customers, suppliers and competitors). The first important group which forms a part of the company environment is the customers. The customers of the exhibition grounds in České Budějovice can be divided into two groups: the first group consists of exhibitors and traders, and the second one is the visitors. The company has various promotional and advertising printed materials elaborated by its suppliers. As far as the competitors in the Czech Republic are concerned, these are particularly the fair managements that organize fairs on the same or similar topics. As the macro-environment of the company, the whole of the Czech Republic can be defined, however, the most important part is the region of South Bohemia. In this region, the factors characteristic for the area, such as lower economic power, lower purchase power and considerable saving behaviour of the region population, have to be taken into account.eng
dc.date.accepted2007-06-04
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam