Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTichá, Lucie
dc.contributor.authorOchotná, Jana
dc.date.accessioned2021-11-19T14:39:35Z
dc.date.available2021-11-19T14:39:35Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3519
dc.description.abstractANOTACE V dnešní době můžeme říci, že činnost podnikání zahrnuje cestu hledání a objevování nových příležitostí na trhu, schopnost využít nové cesty a převzít riziko, které je spojeno s možným ekonomickým úspěchem i neúspěchem. Moderní svět je světem neustálých změn a nejistot. Zvítězí ten, kdo se naučí využívat příležitosti na trhu a mnohdy i hrozby, které nejistota přináší. České produkční rybářství, mající ve své dlouholeté historii jak slavné vrcholy, tak i pády, ví, že vstupuje do složitého období. Zachovat svůj další udržitelný vývoj bude v tvrdém konkurenčním prostředí velice obtížné. Svou odvahu tímto obdobím zdárně projít však může čerpat z dějinných souvislostí potvrzujících, že naše ryby v čele s kaprem jsou odedávna tím, čím se může naše republika pochlubit. Cílem bakalářské práce bylo provedení analýzy možností vstupu na trh s pravidelným odbytem vybraného produktu. Dílčím cílem bylo sestavení možnosti vstupu na trh z hlediska vybraného produktu a navrhnout vybranou možnost vstupu na trh. K dosažení cílů byly použity tyto metody: Porterův model, STEP (PEST) analýza a SWOT analýza. Na základě analýz byl vysloven závěr, že sledovaná firma je schopna vstoupit na zahraniční trh. Nejvhodnější strategií vstupu vybrané firmy na zahraniční trh by byla forma nepřímé obchodní metody, která nevyžaduje příliš velký vstupní kapitál. Další možnost, jak může vybraný podnik vstoupit na trh, je uzavření spolupráce s jinou větší firmou, která již na vybrané zahraniční trhy své produkty vyváží, například s firmou Klatovské rybářství nebo s rybářstvím Třeboň. Dále bylo zjištěno, že firma nemá webové stránky, a proto by pro ni bylo vhodné, si je zřídit. Tato možnost je výhodná nejen pro vstup na zahraniční trhy, ale také pro získání nových odběratelů na tuzemském trhu.cze
dc.format53
dc.format53
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKlíčová slova: analýzacze
dc.subjectstrategiecze
dc.subjectcílcze
dc.subjectzahraniční trhcze
dc.subjectobchodní metodacze
dc.subjectKey words: analysiseng
dc.subjectstrategyeng
dc.subjectobjectiveeng
dc.subjectforeign marketeng
dc.subjectbusiness methodeng
dc.titleVstup firmy na zahraniční trh z hlediska vybraného produktucze
dc.title.alternativeTHE ACCESS OF COMPANIES ON THE INTERNATIONAL MARKET WITH A CHOSEN PRODUCTeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag8345
dc.description.abstract-translatedANNOTATION Nowadays, we may say that entrepreneurial activities include, among others, efforts aimed at searching and discovering new opportunities on the markets, the ability to make use of new chances and undertake any risks that may result to economic success as well as failure. The modern world is the world of constant changes and uncertainties. In such a world, those will win who will learn how to make use not only of opportunities on the market, but many times also the threats that uncertainty may bring along. The Czech production fishing industry, with its long history of both famous climaxes and infamous collapses, knows it is entering a complicated period. It will be very difficult to maintain its further sustainable development in the harsh competitive environment. It may however draw its courage to go through this period successfully from historical continuity confirming that our fish, with the carp at the head of the industry production, has been from time immemorial what our republic can show off to the world. The objective of the bachelor thesis was to analyse the possibilities for entering the market with regular sales of the selected product. One of the sub-objectives of the thesis was to make a list of opportunities for entering the market as regards the selected product and to propose one particular opportunity how to enter the market. To meet the objectives, the following methods were selected: the Porter´s model, STEP (PEST) analysis and SWOT analysis. Based on the analyses, the conclusion was drawn that the analysed company would be able to enter the foreign market. The most suitable strategy for the selected company to enter the foreign market was the form of the indirect business method that does not require too high initial capital. Another opportunity for the selected company to enter the market is to conclude a cooperation agreement with another, larger company exporting its products, e.g. with the fishery company Klatovské rybářství or the fishery company Rybářství Třeboň. Furthermore, it was established that the company did not have its own website, and so it would be advisable to have it developed. This is a good opportunity not only to enter foreign markets, but also to find new customers on the home market.eng
dc.date.accepted2007-06-04
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam