Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVojtko, Viktor
dc.contributor.authorValdmanová, Markéta
dc.date.accessioned2021-11-19T14:39:42Z
dc.date.available2021-11-19T14:39:42Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-04-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3529
dc.description.abstractPro analyzování trhu z hlediska možnosti výběru léků z pohledu spotřebitele jsem pro svou práci použila porovnání zjištěných dat od Sdružení obrany spotřebitelů a vlastní marketingový výzkum. Jako další mi pomohl pro zmapování konkurenčního prostředí na trhu Porterův model pěti sil. V závěru jsem se snažila analyzovat trh z hlediska ochrany spotřebitele. Po zhodnocení těchto výše uvedených analýz jsem usoudila, že konkurence mezi léky Panadol a Paralen spočívá především v ceně. Respondenti také uváděli, že nejčastěji si léky kupují z důvodu předchozí dobré zkušenosti nebo doporučení od lékaře. Další možností jak si na trhu zejména konkurovat je v dosažitelnosti lékárny, ochotě personálu, ceně a rozsahu sortimentu. Důvody, které mohou Panadol a Paralen ohrozit je velký tržní podíl Ibalginu, celkově trh s léčivy ohrožuje vstup generických léků na trh a možnost nákupu léků i na jiných místech než v lékárnách. Konkurenční prostředí z hlediska ochrany spotřebitelů má především tyto problémy: není možnost nákupu léků mimo lékárnu, značně neprůhledný je systém financování a je problém se stanovováním úhrad od zdravotních pojišťoven.cze
dc.format70 s., 2 s. příloh
dc.format70 s., 2 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectparacetamolcze
dc.subjectléčivacze
dc.subjectochrana spotřebitelecze
dc.subjectvýzkum trhucze
dc.subjectkonkurencecze
dc.subjectparacetamoleng
dc.subjectpharmaceuticalseng
dc.subjectconsumers defenceeng
dc.subjectmarket researcheng
dc.subjectcompetitioneng
dc.titleAnalýza konkurence na spotřebitelském trhu s vybranou komoditoucze
dc.title.alternativeANALYSIS OF COMPETITION ON THE CONSUMER'S MARKET WITH SELECTED COMMODITYeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag8355
dc.description.abstract-translatedI have used comparison of gathered data from Consumers Defence Association (Sdružení obrany spotřebitelů) and own market research for my Thesis to analyze the market from the consumer’s perspective in terms of possibility to choose medicaments. Porter’s model of Five Forces was additionally helpful to examine the competitive environment in the market. I tried to analyze the market from the consumer’s defence perspective in the Conclusion. After evaluation of these above mentioned analyses I came to conclusion that the competition between Panadol and Paralen consists in particular in price. The informants have also stated that they buy the ''painkillers“ on grounds of previous good experience or on their doctor’s recommendation. Another possibility how to compete in the market is availability of a pharmacy, price, staff willingness, and assortment range. The reasons that could threaten Panadol and Paralen, is a huge market share of Ibalgin; in general the pharmaceuticals market is endangered by enter of generic drugs and possibility to buy drugs in other places than at the chemist’s. From perspective of the consumers defence, the competitive environment has certain problems. It is in particular impossibility to purchase drugs outside of the pharmacy, markedly non-transparent financing system and problems with determination of reimbursement from health insurance companies.eng
dc.date.accepted2007-06-06
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam