dc.contributor.advisor | Škodová Parmová, Dagmar | |
dc.contributor.author | Holoubková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T14:39:49Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T14:39:49Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007-10-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3538 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce bylo jednak analyzovat poptávku po agroturistice v horských a podhorských oblastech, výběr vhodné oblasti zaměření vyhovující poptávce účastníkům cestovního ruchu a zároveň dané oblasti z hlediska zemědělského hospodaření. A nakonec vyhledání možností financování s pomocí dotací a specializovaných fondů.
Z dotazníkového šetření je patrné, že podnikatel se může zaměřit na mladé lidi s dětmi a lidi středního a staršího věku.
Z hlediska zájmu o aktivitu na dovolené dosáhla agroturistika pouze 5% z celkového výčtu aktivit, avšak může se podílet na poskytování doprovodných služeb u atraktivnějších aktivit. Mezi nejlákavější patří poznávací turistika, pěší turistika a cykloturistika.
Jako nejvhodnější oblast zemědělského hospodaření, která by se mohla stát ''turistickou atrakcí'' se mi jeví přímý prodej zemědělských výrobků a potravin zákazníkovi, případně jejich výrobou a pěstováním plodin. Nabídka může být doplněna i o ukázky řemeslného díla a péči o hospodářská zvířata.
Zemědělec se musí chovat tak, aby svým počínáním neničil okolní krajinu, naopak se musí snažit ji zlepšovat, protože je to jeden z hlavních faktorů venkovské turistiky. Dalším faktorem jsou lidé. Vstřícný, milý a odborný přístup dovedou zákazníka ke spokojenosti a to pak zaručí, že se vrátí, případně doporučí farmu svým známým, což je jedna z nejlepších forem reklamy.
Propagace je dalším faktorem, kterým je možno zapůsobit na okolí. Důležité je směřovat reklamu správným směrem. Nejjednodušším způsobem je spolupracovat s odbornými organizacemi
Protože roste zájem o rozvoj venkova, projevuje se snaha podpory zemědělského hospodaření a zkvalitňování života ve venkovských oblastech. Ministerstvo zemědělství a Ministerstvo pro místní rozvoj, ve spolupráci s Evropskou unií, nabízí širokou šálu možností čerpání finančních podpor pro regiony, které pak mají v kompetenci přerozdělování financí a také pro samotné podnikatele. | cze |
dc.format | 64 s., 13 s. obr. příloh. | |
dc.format | 64 s., 13 s. obr. příloh. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Zemědělství | cze |
dc.subject | agroturistika | cze |
dc.subject | dotace | cze |
dc.subject | propagace | cze |
dc.subject | poptávka | cze |
dc.subject | Agriculture | eng |
dc.subject | agricultural tourism | eng |
dc.subject | grant | eng |
dc.subject | promotion | eng |
dc.subject | demand | eng |
dc.title | Agroturistika jako trvale udržitelný způsob zemědělského hospodaření v podhorských a horských oblastech | cze |
dc.title.alternative | AGROTOURISM AS A SUSTAINABLE MODE OF AGRICULTURAL MANAGEMENT IN SUBMOUNTAINOUS AND MOUTAINOUS AREAS | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 8427 | |
dc.description.abstract-translated | Conclusion
The aim of this essay is to analyze the demand for agro tourism in mountainous and sub mountainous regions, the selection of activities that would satisfy the demand of agro tourists, an analysis of the agricultural sector of the given region, and the search for funding available through subsidies and specialized funds.
The questionnaire based research suggests that an entrepreneur should concentrate on young people with children and middle aged and older people.
Agro tourism constitutes just 5 percent of sought-after holiday activities but it can serve as a complementary service for more popular activities. The most asked for are sightseeing, hiking and biking.
The best agricultural activity to become a ''tourist attraction“ seems to be to produce and directly sell agricultural products to the customer. This could be supplemented by exhibiting handicrafts and the care for livestock.
The farmer must take care of the surrounding landscape and try to improve it as it is one of the main attractions for agro tourism. Another one are people. A nice, kind attitude and qualified staff are the guaranty for satisfied customers who return or recommend the farm to more people which is one of the best forms of publicity.
The most important thing in publicity is the correct focus. The most recommendable is to cooperate with specialized organizations.
Since there is a growing interest in developing the countryside the efforts to support agricultural farming and to improve life in rural areas make themselves felt. The Ministry of Agriculture and the Ministry of Regional Development together with the European Union offer a wide range of subsidies for regions that in turn pay them out to individual entrepreneurs. | eng |
dc.date.accepted | 2007-06-05 | |
dc.description.department | Ekonomická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Obchodní podnikání | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Ekonomická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |