• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Agroturistika jako trvale udržitelný způsob zemědělského hospodaření v podhorských a horských oblastech

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.806Mb)
    Posudek vedoucího práce (165.8Kb)
    Posudek oponenta práce (166.5Kb)
    Průběh obhajoby práce (297.2Kb)
    Datum
    2007
    Autor
    Holoubková, Jana
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem bakalářské práce bylo jednak analyzovat poptávku po agroturistice v horských a podhorských oblastech, výběr vhodné oblasti zaměření vyhovující poptávce účastníkům cestovního ruchu a zároveň dané oblasti z hlediska zemědělského hospodaření. A nakonec vyhledání možností financování s pomocí dotací a specializovaných fondů. Z dotazníkového šetření je patrné, že podnikatel se může zaměřit na mladé lidi s dětmi a lidi středního a staršího věku. Z hlediska zájmu o aktivitu na dovolené dosáhla agroturistika pouze 5% z celkového výčtu aktivit, avšak může se podílet na poskytování doprovodných služeb u atraktivnějších aktivit. Mezi nejlákavější patří poznávací turistika, pěší turistika a cykloturistika. Jako nejvhodnější oblast zemědělského hospodaření, která by se mohla stát ''turistickou atrakcí'' se mi jeví přímý prodej zemědělských výrobků a potravin zákazníkovi, případně jejich výrobou a pěstováním plodin. Nabídka může být doplněna i o ukázky řemeslného díla a péči o hospodářská zvířata. Zemědělec se musí chovat tak, aby svým počínáním neničil okolní krajinu, naopak se musí snažit ji zlepšovat, protože je to jeden z hlavních faktorů venkovské turistiky. Dalším faktorem jsou lidé. Vstřícný, milý a odborný přístup dovedou zákazníka ke spokojenosti a to pak zaručí, že se vrátí, případně doporučí farmu svým známým, což je jedna z nejlepších forem reklamy. Propagace je dalším faktorem, kterým je možno zapůsobit na okolí. Důležité je směřovat reklamu správným směrem. Nejjednodušším způsobem je spolupracovat s odbornými organizacemi Protože roste zájem o rozvoj venkova, projevuje se snaha podpory zemědělského hospodaření a zkvalitňování života ve venkovských oblastech. Ministerstvo zemědělství a Ministerstvo pro místní rozvoj, ve spolupráci s Evropskou unií, nabízí širokou šálu možností čerpání finančních podpor pro regiony, které pak mají v kompetenci přerozdělování financí a také pro samotné podnikatele.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3538
    Kolekce
    • Ekonomická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV