Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVojtko, Viktor
dc.contributor.authorYumatova, Marina
dc.date.accessioned2021-12-09T08:41:56Z
dc.date.available2021-12-09T08:41:56Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-04-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/36817
dc.description.abstractVe své bakalářské práci jsem měla za cíl zhodnotit současné moderní technologie, používané jak na území České republiky, tak i v zahraničí, a následně na základě získaných dat zpracovat doporučení pro maloobchodníky ohledně jejich uplatnění v českých obchodních organizacích. V literárním přehledu jsem se zaměřila na studium teoretických podkladů, konkrétně na studium moderních technologií a na jejich vývoj v oblasti obchodního podnikání. Definovala jsem základní pojmy, jako jsou technologie, inovace, inovační činnost, maloobchod, maloobchodní technologie apod. Byly zde také prezentovány informace o evoluci maloobchodních technologií, jejich významu a vlivu. Pro uskutečnění stanoveného cíle jsem nejprve provedla případovou studii v maloobchodním řetězci Globus ČR, která mi pomohla hlouběji prozkoumat problematiku dvou vybraných technologií (technologie self-scanning a platební technologie) a následně zpracovat doporučení pro české maloobchodní subjekty. V následující části jsem vybrané technologie, které byly zkoumané v literární rešerši, kategorizovala do tří skupin. První skupina byla zaměřena na technologie, které usnadňují manipulaci se zbožím, druhá skupina byla věnována platebním technologiím a poslední skupina byla zacílena na technologie, které přidávají hodnotu pro zákazníky. V tabulkách jsem shrnula klady a zápory moderních technologií, jejich využití jak v České republice, tak i v zahraničí, a v poslední řadě náročnost implementace daných technologií v obchodní činnosti. Výše uvedené informace mi pomohly při vypracování návrhů pro české maloobchodníky. Na základě analýzy současného stavu moderních technologií používaných v oblasti maloobchodu českým maloobchodníkům bylo doporučeno investovat peníze do technologií samoobslužných pokladen, Scan&Go, iBeacon, pořídit bezkontaktní platební terminály, zavést digitální média a platební službu MasterPass. Českým maloobchodníkům bylo také doporučeno, aby se více zabývali inovacemi v maloobchodě, aby sledovali nejnovější trendy na mezinárodním trhu a rozhodně do nich investovali.cze
dc.format59 s.
dc.format59 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmaloobchodní sektorcze
dc.subjecttechnologický trendcze
dc.subjectpřípadová studiecze
dc.subjectmaloobchodní řezězeccze
dc.subjectretail sectoreng
dc.subjecttechnology trendeng
dc.subjectcase studyeng
dc.subjectretail chaineng
dc.titleNové technologie v obchoděcze
dc.title.alternativeNew Technologies in Retailingeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag46522
dc.description.abstract-translatedThe purpose of this bachelor thesis was to analyze present day approaches in the field of contemporary technology trends in retail business. The other purpose was to assess the level of their application in practice based on structured interviews, case studies, and to make general recommendations on implementation of modern technologies in Czech companies. In my theoretical part I focused on theory, which relates to modern retail technologies. I defined basic terms such as technology, innovation, innovation process, retail, retail technology, etc. I also outlined the evolution of modern technologies in time, their importance and impact on our life. I then described different modern retail technologies used in Czech Republic as well as abroad in detail. For example, I explained principles of their work, their history, advantages and disadvantages.To achieve my goal, I conducted a case study in the retail chain Globus, which helped me analyze the current state of selected technologies more deeply (self-scanning technology and payment technologies). In the next part, I divided selected modern technologies, which I studied in literary overview, into three groups and made three tables. The first group focuses on technologies that facilitate the handling of goods, the second group consisted of a payment technologies and the third and final group focuses on technologies that add value for customers. In tables I summarized pros and cons of modern technologies, obstacles in implementing new technologies in retail sector, and their use in the Czech Republic as well as abroad. According to the analysis of the current state of modern technologies used in retail, I recommended Czech retailers to invest money in Scan & Go technology, iBeacon technology, use self-service checkouts, digital signage, payment service MasterPass and purchase contactless terminals. I also recommended Czech companies to follow the path of new technologies in retail sector and invest money in them.eng
dc.date.accepted2017-05-24
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam