Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFilip, Michal
dc.contributor.authorMikšíková, Pavla
dc.date.accessioned2022-03-08T14:31:36Z
dc.date.available2022-03-08T14:31:36Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-03-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38781
dc.description.abstractPráce se zabývá možnostmi využití galerijní a muzejní animace ve stálé expozici Městského muzea v Týně nad Vltavou. Teoretická část vymezuje základní pojmy animace, prožitek, zážitek, exponát, sbírkový předmět, muzeálie, muzeum, muzejní edukace, edukační cíle, obsah muzejní edukace, metody muzejní edukace, organizační formy muzejní edukace, plánování, příprava edukačního programu, galerijní animace, cíle galerijní animace, metodická struktura galerijní animace, typologické členění galerijní animace Praktická část obsahuje tři odlišné v praxi ověřené programy, v nichž jsem živou formou expozici muzea představila dětem. První program vychází z muzejní animace a jeho tématem je historie vorařství na řece Vltavě a v Týně nad Vltavou, účastníci při ní skládali dřevěné modely vorů. Druhý program vychází z animace galerijní a jeho tématem je restaurování obrazů. Při této animaci účastníci domalovávali poškozené části reprodukcí obrazů ze sbírek muzea. Třetí program je ve formě pracovního listu, který je inspirovaný papírovým průvodcem nizozemského vlakového muzea Spoorwegmuseum v Utrechtu a provází návštěvníky celou expozicí.cze
dc.format61 s.
dc.format61 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectanimacecze
dc.subjectprožitekcze
dc.subjectzážitekcze
dc.subjectexponátcze
dc.subjectsbírkový předmětcze
dc.subjectmuzeáliecze
dc.subjectmuzeumcze
dc.subjectmuzejní edukacecze
dc.subjectedukační cílecze
dc.subjectobsah muzejní edukacecze
dc.subjectmetody muzejní edukacecze
dc.subjectorganizační formy muzejní edukacecze
dc.subjectplánovánícze
dc.subjectpříprava edukačního programucze
dc.subjectgalerijní animacecze
dc.subjectcíle galerijní animacecze
dc.subjectmetodická struktura galerijní animacecze
dc.subjecttypologické členění galerijní animacecze
dc.subjectanimationeng
dc.subjectexperienceeng
dc.subjectenjoymenteng
dc.subjectexhibiteng
dc.subjectcollection itemeng
dc.subjectmuseum itemeng
dc.subjectmuseumeng
dc.subjectmuseum educationeng
dc.subjecteducational goalseng
dc.subjectcontents of museum educationeng
dc.subjectmethods of museum educationeng
dc.subjectorganizational forms of museum educationeng
dc.subjectplanningeng
dc.subjecteducational program preparationeng
dc.subjectgallery animationeng
dc.subjectmethodical structure of gallery animationeng
dc.subjecttypological breakdown of gallery animationeng
dc.titleMuzejní animace v programu stálé expozice Městského muzea v Týně nad Vltavoucze
dc.title.alternativeMuseum animation in permanent exhibition of Týn nad Vltavou's Town Museumeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag44196
dc.description.abstract-translatedThe work examines possibilities of using gallery and museum animation in the permanent exhibition of Týn nad Vltavou's Town Museum. The theoretical part defines the basic terms like animation, experience, enjoyment, exhibit, collection item, museum item, museum, museum education, educational goals, contents of museum education, methods of museum education, organizational forms of museum education, planning, educational program preparation, gallery animation, methodical structure of gallery animation, typological breakdown of gallery himation The practical part contains three different programs, confirmed in practice, in which I presented live form of the exhibition to the children. The first program is based on museum animation and its theme is the history of rafting on the Vltava River in Týn nad Vltavou. The participants were creating small wooden raft models. The second program is based on gallery animation and its goal is the restoration of paintings. During this animation, the participants painted missing/damaged parts of the reproductions of the paintings from the museum's collections. The third program is in the form of a worksheet inspired by paper guide of the railway museum Spoorwegmuseum in Utrecht, Netherlands and guides visitors throughout the exhibition.eng
dc.date.accepted2018-05-30
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDuda, Zdeněk


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam