dc.contributor.advisor | Muchová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Hůrková, Petra | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:31:43Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:31:43Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-03-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38804 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá důvěrou jako aspektem pedagogického vztahu mezi vychovatelem školní družiny a dítětem mladšího školního věku. První část práce je zaměřena teoreticky. Popisuje dítě mladšího školního věku z pohledu vývojové psychologie, vysvětluje fenomén důvěra a vztah k blízkým pojmům, vymezuje a definuje pojmy jako sebedůvěra, sebepojetí, sebevědomí, sebeúcta. Dále charakterizuje 1. fázi Eriksonova psychosociálního vývoje, pedagogický vztah mezi vychovatelkou školní družiny a dítětem mladšího školního věku, osobnost a autoritu vychovatele školní družiny a samotnou školní družinu. Praktická část se zabývá základní výzkumnou otázkou, zda-li vnímají děti na 1. stupni základní školy svou vychovatelku jako důvěryhodnou osobu, které se mohou svěřovat? Výzkum je uskutečněn pomocí nedokončeného příběhu a polostrukturovaného rozhovoru. Ze závěru vyplývá, že děti svou vychovatelku vnímají jako důvěryhodnou osobu, kterou charakterizují jako milou, hodnou, občas přísnou osobu, která je kompetentní k řešení dětských problémů. Mají k ní důvěru z titulu její dospělé a pedagogické autority. | cze |
dc.format | 48 s., přílohy 22 s. | |
dc.format | 48 s., přílohy 22 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | důvěra | cze |
dc.subject | školní družina | cze |
dc.subject | vychovatel | cze |
dc.subject | pedagogický vztah | cze |
dc.subject | dítě mladšího školního věku | cze |
dc.subject | autorita | cze |
dc.subject | trust | eng |
dc.subject | school club | eng |
dc.subject | educator | eng |
dc.subject | pedagogical relationship | eng |
dc.subject | child in primary school age | eng |
dc.subject | authority | eng |
dc.title | Důvěra jako aspekt pedagogického vztahu mezi vychovatelem školní družiny a dítětem mladšího školního věku | cze |
dc.title.alternative | Trust as an aspect of pedagogical relationship between a child in primary school age and a school club educator | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 51356 | |
dc.description.abstract-translated | This paper deals with the trust as an aspect of pedagogical relationship between a child in primary school age and a school club educator. The first part is theoretical. It describes a primary school age child from the developmental psychology point of view. It explains the phenomenon of trust and its relationship with close concepts. It defines concepts such as self-confidence, self-concept, and self-respect. It also characterizes the first stage of psycho-social development according to Erickson, pedagogical relationship between a school club educator and a primary school age child, personality and authority of a school club educator and the school club itself. The practical part deals with a basic research question: whether children at the first degree of a primary school perceive their school club educator as a trustworthy person to whom they can confide. The research was conducted through an unfinished story and a semi-structured interview. The conclusion shows that children perceive their school club educator as a trustworthy person, who they characterize as a nice, kind, sometimes a strict person who is competent to solve children´s problems. The children trust the educator due to his/her authority of an adult person and a pedagogical worker. | eng |
dc.date.accepted | 2018-06-05 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Šídlová, Jana | |