Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMuchová, Ludmila
dc.contributor.authorHůrková, Petra
dc.date.accessioned2022-03-08T14:31:43Z
dc.date.available2022-03-08T14:31:43Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-03-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38804
dc.description.abstractPráce se zabývá důvěrou jako aspektem pedagogického vztahu mezi vychovatelem školní družiny a dítětem mladšího školního věku. První část práce je zaměřena teoreticky. Popisuje dítě mladšího školního věku z pohledu vývojové psychologie, vysvětluje fenomén důvěra a vztah k blízkým pojmům, vymezuje a definuje pojmy jako sebedůvěra, sebepojetí, sebevědomí, sebeúcta. Dále charakterizuje 1. fázi Eriksonova psychosociálního vývoje, pedagogický vztah mezi vychovatelkou školní družiny a dítětem mladšího školního věku, osobnost a autoritu vychovatele školní družiny a samotnou školní družinu. Praktická část se zabývá základní výzkumnou otázkou, zda-li vnímají děti na 1. stupni základní školy svou vychovatelku jako důvěryhodnou osobu, které se mohou svěřovat? Výzkum je uskutečněn pomocí nedokončeného příběhu a polostrukturovaného rozhovoru. Ze závěru vyplývá, že děti svou vychovatelku vnímají jako důvěryhodnou osobu, kterou charakterizují jako milou, hodnou, občas přísnou osobu, která je kompetentní k řešení dětských problémů. Mají k ní důvěru z titulu její dospělé a pedagogické autority.cze
dc.format48 s., přílohy 22 s.
dc.format48 s., přílohy 22 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdůvěracze
dc.subjectškolní družinacze
dc.subjectvychovatelcze
dc.subjectpedagogický vztahcze
dc.subjectdítě mladšího školního věkucze
dc.subjectautoritacze
dc.subjecttrusteng
dc.subjectschool clubeng
dc.subjecteducatoreng
dc.subjectpedagogical relationshipeng
dc.subjectchild in primary school ageeng
dc.subjectauthorityeng
dc.titleDůvěra jako aspekt pedagogického vztahu mezi vychovatelem školní družiny a dítětem mladšího školního věkucze
dc.title.alternativeTrust as an aspect of pedagogical relationship between a child in primary school age and a school club educatoreng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51356
dc.description.abstract-translatedThis paper deals with the trust as an aspect of pedagogical relationship between a child in primary school age and a school club educator. The first part is theoretical. It describes a primary school age child from the developmental psychology point of view. It explains the phenomenon of trust and its relationship with close concepts. It defines concepts such as self-confidence, self-concept, and self-respect. It also characterizes the first stage of psycho-social development according to Erickson, pedagogical relationship between a school club educator and a primary school age child, personality and authority of a school club educator and the school club itself. The practical part deals with a basic research question: whether children at the first degree of a primary school perceive their school club educator as a trustworthy person to whom they can confide. The research was conducted through an unfinished story and a semi-structured interview. The conclusion shows that children perceive their school club educator as a trustworthy person, who they characterize as a nice, kind, sometimes a strict person who is competent to solve children´s problems. The children trust the educator due to his/her authority of an adult person and a pedagogical worker.eng
dc.date.accepted2018-06-05
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠídlová, Jana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam