dc.contributor.advisor | Macků, Richard | |
dc.contributor.author | Bachtjan, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:31:49Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:31:49Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38812 | |
dc.description.abstract | Zážitkové hry jako stimul filozofického dialogu.
Tato práce se zaměřuje na vyhodnocení možnosti užití zážitkových her jako prostředku pro navození filozofického dialogu, konkrétně v programu filozofování s dětmi. Ve své první části stručně představuje fenomén volného času jako prostor, ve kterém se odehrávají aktivity, které mohou vyplnit volný čas dětí. Druhá část se soustřeďuje na vymezení pojmu "hra" a otevírá pohled na zážitkovou pedagogiku z hlediska metod a přístupů. Rozpracovává pohled na problematiku výchovy skrze prožitek, zážitek a následnou reflexi. Teoretická rovina řešené problematiky je zde zastoupena modely zkušenostního učení, které představují výchozí rámec pro pojmenování základních principů, které z konceptu zážitkových her můžeme vyabstrahovat. Závěr druhé části práce se zabývá přesahy zážitkové hry a naznačuje možnost dalšího využití a tematického pokračování v rovině navazující aktivity. Třetí část se zamýšlí nad konceptem filozofování s dětmi, užívaných metodách, optimálních podmínkách pro vyvíjení činnosti hledajícího společenství a v neposlední řadě také přínosem ve formě osobnostního rozvoje jednotlivých účastníků, a zároveň rozvoje celé skupiny jako celku. V tomto kontextu práce reflektuje Kolbův model zkušenostního učení, dává jej do souvislosti s observačním stylem učení a zmiňuje také sociokognitivní koncept A. Bandury. Závěr třetí části se zabývá přesahy obou směrů, analyzuje shodné prvky i rozdíly mezi nimi. V teoretické rovině vyhodnocuje, zdali oba směry v sobě obsahují rámcovou shodu a zdali se jejich vzájemným propojením dosáhne efektu pozitivního zhodnocení. | cze |
dc.format | 62 stran, 131 420 znaků | |
dc.format | 62 stran, 131 420 znaků | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Klíčová slova: výchova | cze |
dc.subject | hra | cze |
dc.subject | volný čas | cze |
dc.subject | pedagogika volného času | cze |
dc.subject | zážitek | cze |
dc.subject | prožitek | cze |
dc.subject | modely učení | cze |
dc.subject | zkušenostní učení | cze |
dc.subject | neformální prostředí | cze |
dc.subject | osobnostní rozvoj | cze |
dc.subject | filozofie | cze |
dc.subject | dialog | cze |
dc.subject | hledající společenství | cze |
dc.subject | tvořivé myšlení | cze |
dc.subject | kritické myšlení | cze |
dc.subject | filozofování s dětmi | cze |
dc.subject | Key words: education | eng |
dc.subject | play | eng |
dc.subject | leisure time | eng |
dc.subject | leisure time education | eng |
dc.subject | experience | eng |
dc.subject | learning models | eng |
dc.subject | experience learning | eng |
dc.subject | informal environment | eng |
dc.subject | personality development | eng |
dc.subject | philosophy | eng |
dc.subject | dialogue | eng |
dc.subject | community of inquiry | eng |
dc.subject | creative thinking | eng |
dc.subject | critical thinking | eng |
dc.title | Zážitkové hry jako stimul filozofického dialogu | cze |
dc.title.alternative | Experiental Games as a Stimulus of a Philosophical Dialogue | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 52109 | |
dc.description.abstract-translated | Experiental Games as a Stimulus of a Philosophical Dialogue.
This work focuses on the evaluation of the use of experiential games as a means of inducing a philosophical dialogue, namely in the philosophy program with children. In its first part, the leisure time phenomenon is briefly represented as a space in which activities, that can fill the children's leisure time, are performed.
The second part focuses on the definition of the term "play" and opens the view of outdoor education from a set of methods and approaches. It develops a view of the issues of education through experience and subsequent reflection. The theoretical layer of the problem is represented here by the models of experiential learning, which represent the initial framework for naming the basic principles that we can draw from the concept of experiential games.
The conclusion of the second part of the thesis deals with overlaps of the experience game and indicates the possibility of further utilization and thematic continuation in the level of follow-up activity.
The third part focuses on the concept of philosophy with children, the methods used, the optimal conditions for the development of the activity of the community of inquiry and, last but not least, the contribution in the form of personal development of the individual participants, as well as the development of the whole group together. In this context, the work reflects Kolb's model of experiential learning, puts it in touch with the observational style of learning, and also mentions the sociocognitive concept of A. Bandura.
The conclusion of the third part deals with the overlaps of both concepts, analyzes the identical elements and the differences between them. On the theoretical level, it evaluates whether the two concepts contain framework agreement and whether they will achieve a positive appreciation effect through their interconnection. | eng |
dc.date.accepted | 2018-06-05 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bauman, Petr | |