Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMacků, Richard
dc.contributor.authorBachtjan, Pavel
dc.date.accessioned2022-03-08T14:31:49Z
dc.date.available2022-03-08T14:31:49Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-03-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38812
dc.description.abstractZážitkové hry jako stimul filozofického dialogu. Tato práce se zaměřuje na vyhodnocení možnosti užití zážitkových her jako prostředku pro navození filozofického dialogu, konkrétně v programu filozofování s dětmi. Ve své první části stručně představuje fenomén volného času jako prostor, ve kterém se odehrávají aktivity, které mohou vyplnit volný čas dětí. Druhá část se soustřeďuje na vymezení pojmu "hra" a otevírá pohled na zážitkovou pedagogiku z hlediska metod a přístupů. Rozpracovává pohled na problematiku výchovy skrze prožitek, zážitek a následnou reflexi. Teoretická rovina řešené problematiky je zde zastoupena modely zkušenostního učení, které představují výchozí rámec pro pojmenování základních principů, které z konceptu zážitkových her můžeme vyabstrahovat. Závěr druhé části práce se zabývá přesahy zážitkové hry a naznačuje možnost dalšího využití a tematického pokračování v rovině navazující aktivity. Třetí část se zamýšlí nad konceptem filozofování s dětmi, užívaných metodách, optimálních podmínkách pro vyvíjení činnosti hledajícího společenství a v neposlední řadě také přínosem ve formě osobnostního rozvoje jednotlivých účastníků, a zároveň rozvoje celé skupiny jako celku. V tomto kontextu práce reflektuje Kolbův model zkušenostního učení, dává jej do souvislosti s observačním stylem učení a zmiňuje také sociokognitivní koncept A. Bandury. Závěr třetí části se zabývá přesahy obou směrů, analyzuje shodné prvky i rozdíly mezi nimi. V teoretické rovině vyhodnocuje, zdali oba směry v sobě obsahují rámcovou shodu a zdali se jejich vzájemným propojením dosáhne efektu pozitivního zhodnocení.cze
dc.format62 stran, 131 420 znaků
dc.format62 stran, 131 420 znaků
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKlíčová slova: výchovacze
dc.subjecthracze
dc.subjectvolný čascze
dc.subjectpedagogika volného časucze
dc.subjectzážitekcze
dc.subjectprožitekcze
dc.subjectmodely učenícze
dc.subjectzkušenostní učenícze
dc.subjectneformální prostředícze
dc.subjectosobnostní rozvojcze
dc.subjectfilozofiecze
dc.subjectdialogcze
dc.subjecthledající společenstvícze
dc.subjecttvořivé myšlenícze
dc.subjectkritické myšlenícze
dc.subjectfilozofování s dětmicze
dc.subjectKey words: educationeng
dc.subjectplayeng
dc.subjectleisure timeeng
dc.subjectleisure time educationeng
dc.subjectexperienceeng
dc.subjectlearning modelseng
dc.subjectexperience learningeng
dc.subjectinformal environmenteng
dc.subjectpersonality developmenteng
dc.subjectphilosophyeng
dc.subjectdialogueeng
dc.subjectcommunity of inquiryeng
dc.subjectcreative thinkingeng
dc.subjectcritical thinkingeng
dc.titleZážitkové hry jako stimul filozofického dialogucze
dc.title.alternativeExperiental Games as a Stimulus of a Philosophical Dialogueeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag52109
dc.description.abstract-translatedExperiental Games as a Stimulus of a Philosophical Dialogue. This work focuses on the evaluation of the use of experiential games as a means of inducing a philosophical dialogue, namely in the philosophy program with children. In its first part, the leisure time phenomenon is briefly represented as a space in which activities, that can fill the children's leisure time, are performed. The second part focuses on the definition of the term "play" and opens the view of outdoor education from a set of methods and approaches. It develops a view of the issues of education through experience and subsequent reflection. The theoretical layer of the problem is represented here by the models of experiential learning, which represent the initial framework for naming the basic principles that we can draw from the concept of experiential games. The conclusion of the second part of the thesis deals with overlaps of the experience game and indicates the possibility of further utilization and thematic continuation in the level of follow-up activity. The third part focuses on the concept of philosophy with children, the methods used, the optimal conditions for the development of the activity of the community of inquiry and, last but not least, the contribution in the form of personal development of the individual participants, as well as the development of the whole group together. In this context, the work reflects Kolb's model of experiential learning, puts it in touch with the observational style of learning, and also mentions the sociocognitive concept of A. Bandura. The conclusion of the third part deals with the overlaps of both concepts, analyzes the identical elements and the differences between them. On the theoretical level, it evaluates whether the two concepts contain framework agreement and whether they will achieve a positive appreciation effect through their interconnection.eng
dc.date.accepted2018-06-05
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBauman, Petr


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam