Nový výrobek a jeho uvedení na trh
Abstrakt
Summary
Cílem mé práce je zhodnotit postup podniku při výběru nového produktu vycházejícího z potřeb trhu a zvolené strategie zavádění tohoto produktu na trh ve vybraném podniku. Na základě zjištěných skutečností podat návrh na případné zlepšení stávající situace.
Tímto vybraným podnikem je společnost GRENA, a.s. se sídlem ve Veselí nad Lužnicí.
GRENA, a.s. se zabývá výrobou:
a) plošně frézovaných dvířek z MDF desky
b) protipožárních, nehořlavých a žáruvzdorných desek grenamat\regm{}
c) nábytkových dílců
d) broušených a nebroušených dřevotřískových desek (desky DTD)
e) dřevotřískových a jiných desek povrchově upravených laminováním (desky LTD)
f) dřevotřískových a jiných desek povrchově upravených foliováním (desky FFB)
g) extrudovaných zárubňových profilů
h) a na expandaci Vermikulitu.
V první části mé práce jsem na základě prostudování publikací několika autorů vypracovala literární přehled.
V další části jsem získávala informace o daném tématu přímo ve společnosti. Zaměřila jsem se na postup vývoje nového produktu, který firma aplikuje na ''Vývojový diagram'', na stanovování cen u nových produktů, na propagaci a na zavádění výrobku na trh. Dále jsem zhodnotila postup firmy při zavádění nové řady kuchyňských dvířek na trh.
Ze zpracování získaných podkladů jsem došla k názoru, že úroveň marketingu ve společnosti GRENA, a.s. je na vysoké úrovni. Důkazem je úspěch nových výrobků na trhu i zvyšující se prosperita společnosti.
Společnost se snaží své výrobky neustále inovovat a zlepšovat a rozšiřovat svůj výrobní sortiment. Ceny výrobků stanovuje na základě kalkulace nákladů, ale samozřejmě i s ohledem na ceny konkurence.
Společnost je jedním ze dvou největších výrobců kuchyňských dvířek v ČR. Cenová válka není vhodným nástrojem zvyšování podílu na trhu. Pro společnost je velice důležitá kvalita výrobků, která představuje jeden z nejvýznamnějších způsobů zvyšování konkurenceschopnosti společnosti.
Požadavky a potřeby trhu zjišťuje společnost prostřednictvím marketingového průzkumu, který směřuje na své největší odběratele. Já bych společnosti doporučovala, aby tento průzkum rozšířila o zjišťování potřeb a přání přímo u konečných spotřebitelů. Tím by získala náskok před ostatními společnostmi. Marketingový průzkum zaměřený na konečné spotřebitele by mohla provádět ve spolupráci s JCU.
Dále bych společnosti doporučovala spolupráci s nejrůznějšími bytovými architekty a tvůrci televizních pořadů jako např. Jak se staví sen, Bydlení je hra atd. Díky těmto kontaktům by společnost získala prestižní reklamu a zviditelnila by se u potenciálních zákazníků.