Marketingový výzkum u spotřebitele pro vybranou firmu
Abstrakt
Téma této diplomové práce bylo: Marketingový výzkum u spotřebitele pro vybranou firmu. Výzkum jsem vypracovával pro supermarket Albert. Cílem mé práce bylo zjistit, jak otevření obchodně dopravního centra ''Mercury centrum'' ovlivnilo nákupní rozhodování a chování zákazníků vzhledem k supermarketu Albert a popřípadě navrhnout řešení. V teoretické části své práce jsem se snažil podrobně rozebrat proces marketingového výzkumu. Snažil jsem se podrobně rozebrat jednotlivé kroky a podle těchto teoretických pravidel jsem postupoval i při vypracovávání praktické části této práce. Dále jsem se zabýval problematikou nákupního chování a rozhodování spotřebitelů. V praktické části této práce jsem za pomoci marketingového výzkumu zkoumal nákupní chování a rozhodování současných i potenciálních zákazníků supermarketu Albert. Pro získání potřebných informací jsem si vybral osobní způsob dotazování, neboť je ze všech metod dotazování nejvšestrannější. Na tyto dotazníky odpovídali náhodně zastavení lidé, kteří se pohybovali po Lannově třídě. K vyhodnocení získaných dat jsem použil počítačové programy Microsoft Excel a Statistica 6.0. Po vyhodnocení získaných dat jsem se pokusil navrhnout některá řešení, která by mohla vést k opětovnému zvýšení tržeb tohoto supermarketu. Především jsem navrhoval kroky, které by měly přimět současné zákazníky k častějším a větším nákupům. Dále si také myslím, že by se supermarket Albert měl snažit přilákat nové zákazníky, především z řad studentů Pedagogické fakulty.