Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvoboda, Jaroslav
dc.contributor.authorBuček, Lukáš
dc.date.accessioned2024-03-12T06:53:30Z
dc.date.available2024-03-12T06:53:30Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41855
dc.description.abstractV práci je popsáno vnitropodnikové účetnictví ve vybrané společnosti se zaměřením na marketingové oddělení. Na základě zjištěných nákladů marketingového oddělení, které negeneruje výnosy, jsou náklady zkoumány v období 3 let. Efektivita oddělení je posuzována na základě vnitropodnikové ceny aktivity s cenou za aktivitu od externí společnosti, úsporou nákladů, podílem nákladů oddělení vůči celkovým nákladům, ale i rentabilitou tržeb. Za 3 zkoumané roky si firma vede nejlépe v posledním zkoumaném roce 2018. Co se týče úspory nákladů firma marketingové náklady v roce 2018 stabilizovala. Podíl marketingových nákladů vůči celkovým, je na nejmenším podílu, konkrétně 1,17 %. Rentabilita tržeb je na nejvyšší hodnotě, konkrétně 7,50 %. Porovnání vnitropodnikové ceny aktivity s cenou za aktivitu od externích společností, vyšla vnitropodniková cena o 17 437,15 Kč vyšší, tudíž se oddělení v tomto směru jeví jako neefektivní, v úvahu se však musí brát i nevyčíslitelné společenské přínosy.cze
dc.format49
dc.format49
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmarketingcze
dc.subjectvnitropodnikové účetnictvícze
dc.subjectnákladycze
dc.subjectefektivitacze
dc.subjectkalkulacecze
dc.subjectmarketingeng
dc.subjectinternal accountingeng
dc.subjectcostseng
dc.subjecteffectivityeng
dc.subjectcalculationeng
dc.titleMarketing z hlediska nákladů a výnosů - účetní a finanční pohledcze
dc.title.alternativeMarketing in terms of costs and revenues - accounting and financial vieweng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag56906
dc.description.abstract-translatedThe thesis describes an internal accounting in a selected company. The internal accounting focuses on the marketing division. Based on gained marketing division's costs, which does not generate revenues, costs are examined in 3 years. The effectivity of the division is examined on the internal price of the activity with the price for this activity from an external company, cost savings, the share of the division's costs in relation to total costs, but also the rentability of sales. In these examined 3 years, the company performs best in the last examined year 2018. In terms of cost savings, the company stabilized marketing costs in 2018. The share of marketing costs in total is in the smallest value, namely 1,17%. Rentability on sales is on the highest value, namely 7,50%. Comparing the internal price of the activity with the price for this activity from external companies, the internal price was CZK 17437,15 higher. So, it could look that the division is non-effective in this activity, but incalculable social benefits must be taken into account.eng
dc.date.accepted2020-07-07
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineÚčetnictví a finanční řízení podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam