• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Využití SITCOMŮ k rozvoji komunikační kompetence žáků

    No Thumbnail [100%x80]
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (2.401Mb)
    Posudek vedoucího práce (926.2Kb)
    Posudek oponenta práce (363.4Kb)
    Průběh obhajoby práce (310.7Kb)
    Datum
    2020
    Autor
    Hanzal, Jaroslav
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem této práce je zkoumat, jakým způsobem může využití sitcomu (tedy situační komedie) přispět k rozvoji komunikační kompetence (KK) žáků v anglickém jazyce. Podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERRJ) má komunikační kompetence tři složky: lingvistickou, sociolingvistickou a pragmatickou. Protože sitcom je druh komedie, ve kterém vystupuje omezený počet postav na jednom místě, obvykle v běžných každodenních situacích, a humor je založen na jejich společné komunikaci, zdá se, že výběr vhodných sekvencí ze sitcomů ve výuce angličtiny může přispět k rozvoji komunikační kompetence žáků. Kromě rozvoje lingvistické kompetence, která zahrnuje u mluvené komunikace především slovní zásobu, gramatiku, sémantiku a výslovnost, u práce s autentickým jazykovým materiálem, jakým sitcom bezpochyby je, je významný rozvoj sociolingvistické kompetence. Ta se zaměřuje především na sociální vztahy mezi mluvčími (nadřízenost - podřízenost), na zdvořilostní konvence a formalitu jazykového projevu vzhledem k situaci (register). Pragmatická kompetence se týká schopnosti produkovat sdělení, která jsou jasně strukturovaná a splňují svou komunikační funkci. Teoretická část je zaměřena na popis komunikační kompetence, cíle výuky mluvení podle RVP a soustředím se též na charakteristické rysy sitcomu. V praktické části budou vybrané různé ukázky ze sitcomů, které odpovídají jazykové úrovni konkrétních žáků, a dále budou připravené plány hodin tak, aby byla maximálně rozvíjena komunikační kompetence žáků. Každá aktivita bude charakterizována z hlediska složek komunikační kompetence, s výrazným důrazem na kompetence sociolingvistické a pragmatické.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42241
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    NoThumbnail