Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvestková, Renata
dc.contributor.authorKaboňová, Hana
dc.date.accessioned2024-03-12T08:59:24Z
dc.date.available2024-03-12T08:59:24Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-08-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43279
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je zhodnotit dlouhodobější využívání pomůcek Marie Montessori při výuce žáků s mentálním postižením. Teoretická část nastiňuje nové paradigma celého oboru speciální pedagogiky a vymezuje předmět a cíle psychopedie. Následující kapitola vysvětluje pojem mentální postižení a vývoj terminologie s ním spojenou. Samostatná kapitola je věnována vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Poslední kapitola popisuje vědecké vzdělávání Marie Montessori, principy Montessori pedagogiky jako alternativního směru vzdělávání, zaměřuje se na připravený didaktický materiál a jeho využívání při práci s dětmi s mentálním postižením - poruchou intelektového vývoje. Výzkumný proces v praktické části je realizován metodou kvalitativního přístupu a je využito výzkumného designu případové studie a částečně též mnohonásobné případové studie. Bylo využito kvalitativních technik sběru dat, jako jsou metody zúčastněného pozorování a hloubkového rozhovoru, analýza zaměřená na zjišťování úrovně školních dovedností a výsledků činnosti ve sledovaných oblastech v průběhu jednoho školního roku. Použit byl i deník výzkumníka a studium dokumentace. V závěru bakalářské práce je na základě výzkumného šetření a získaných teoretických poznatků potvrzeno naplnění stanoveného cíle. Je zde zhodnocena a zanalyzována úroveň dosažených výukových cílů v předmětu matematika ve vybraném učivu při dlouhodobějším využívání pomůcek Montessori pedagogiky u vybraných žáků s mentálním postižením. Používání dalších pomůcek tohoto pedagogického systému i mimo sledovanou oblast se ukázalo jako přínosné.cze
dc.format95 s. (175 952 znaků).
dc.format95 s. (175 952 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectspeciální pedagogika; psychopedie; mentální postižení; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; principy Montessori pedagogiky; Montessori pomůckycze
dc.subjectspecial pedagogy; psychopaedia; mental disability/handicap; pupil with special educational Leeds; principles of Montessori pedagogy; Montessori teaching aidseng
dc.titleVyužívání pomůcek pedagogiky Marie Montessori při výuce žáků s mentálním postiženímcze
dc.title.alternativeUtilization of Maria Montessori Pedagogy Teaching aids in Classes with Mentally Handicapped Pupilseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61736
dc.description.abstract-translatedThe aim of the Bachelor's thesis is to evaluate a long-term use of Marie Montessori's teaching aids in education of pupils with mental impairment. The theoretical part outlines a new paradigm of the whole discipline of special pedagogy and defines the subject and objectives of psychopaedia. A separate chapter is The following chapter explains the term mental disability and the development of the related terminology. Dedicated to the teaching of pupils with special educational needs. The last chapter describes the scientific education of Marie Montessori, the principles of Montessori pedagogy as an alternative way of education and is being concentrated on prepared didactic material and its use in work with children with mental deficiency - mental development disorder. The research process in the practical part is implemented by the method of qualitative approach and the research design of case study and partly multiple case study too. Furthermore, there were implemented qualitative data collection techniques such as the method of participated observation and in-depth interview, an analysis aimed at looking into the level of school skills and the results of activity in specific areas during one school year. A researcher's diary and documentation study were used as well. The concluding part presents the succesfull confirmation of the given aim based on the research and obtained theoretical fidings. There is an evaluation and analysis of the achieved educational goals in particular subject matter of Mathematics with a long-term application of Montessori pedagogy teaching aids while teaching particular pupils with mental handicap/disability. The use of other aids of this pedagogical system even outside the observed area proved to be beneficial.eng
dc.date.accepted2020-09-15
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMarková, Aneta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam