• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Kyberšikana jako sociální problém pohledem žáků druhého stupně základní školy

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.896Mb)
    Posudek vedoucího práce (616.5Kb)
    Posudek oponenta práce (476.9Kb)
    Průběh obhajoby práce (509.0Kb)
    Datum
    2020
    Autor
    Soldán, Ladislav
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem této diplomové práce bylo zjistit, jakým rizikům při problematickém užívání internetu jsou vystaveni žáci druhého stupně základní školy. Důsledkem takového jednání bývá kyberšikana, která může být v budoucím životě (jak v soukromém, tak profesním) velkým sociálním problémem. Dalším cílem této diplomové práce bylo vytvořit manuál, který bude základním nosičem informací pro učitele a školní metodiky prevence při řešení kyberšikany na základních školách. Práce je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První kapitola se zabývá kyberšikanou, se kterou mají žáci druhého stupně základních škol velmi časté a osobní zkušenosti. Ve druhé kapitole se věnuji sociálním sítím, které jsou u teenagerů velmi často navštěvované. Žáci na sociálních sítích tráví abnormální množství času a dochází zde ke kybernetickým útokům. Ve třetí kapitole popisuji netolismus (závislost na internetu). Závislost na internetu, která v dnešní době vzniká velmi často a rychle. Ve čtvrté kapitole se zaměřuji na prevenci kyberšikany na základních školách, která je v tomto směru nesmírně důležitá. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na rizika internetu, zdravé či patologické užívání internetu u žáků na druhém stupni základních škol v Jihočeském kraji. Stanovené hypotézy se týkaly ověření rozdílů dle pohlaví žáků a věku žáků. Výsledky diplomové práce byly získány metodou dotazníkového šetření, jsou statisticky vyhodnoceny v programu IBM SPSS Statistics a také znázorněny pomocí grafů. Výsledky ukázaly, že problematické užívání internetu souvisí s věkem a ročníkem žáků, ve kterém se právě nacházejí. Výsledky také prokázaly, že 44 % žáků druhého stupně základních škol mají internet na jednom z prvních třech míst ve svém hodnotovém žebříčku. Bylo zjištěno, že 33 % žáků tráví na internetu stále větší množství času, a to z jiných než školních povinností. Avšak 30 % žáků se snažilo omezit čas, který na internetu tráví, ale nepovedlo se jim to. Výsledky také ukázaly, že 19 % žáků skrývá svůj internetový život před ostatními. Na základě výsledků byl zpracován manuál s názvem "KYBERŠIKANA", který slouží všem, kteří se problematikou kyberšikany zabývají, tj. pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci na základních školách, školní metodici prevence, lektoři programů primární prevence, sociální pracovníci a v neposlední řadě také rodiče žáků. Prvním krokem k úspěchu je totiž právě začít internetovou šikanu řešit a hledat správná východiska, která vedou k pomoci.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43471
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV