• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Přírodovědecká fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Přírodovědecká fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Experimentální činnosti ve výuce chemie v České republice a v zahraničí

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.278Mb)
    Posudek vedoucího práce (116.0Kb)
    Posudek oponenta práce (98.09Kb)
    Průběh obhajoby práce (68.65Kb)
    Datum
    2021
    Autor
    Věženský, Jan
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem bakalářské práce je zmapování aktuálního stavu využívání experimentálních činností ve výuce chemie v České republice a v zahraničí na základě autentických výpovědí absolventů základních a středních škol. Práci tvoří teoretická a praktická část, které jsou řazeny do kapitol v chronologickém sledu tak, aby byla zajištěna myšlenková návaznost řešené problematiky. V prvních kapitolách je přiblížena výuka chemie v České republice jak v dobách minulých, tak v současné době. Dále jsou rozebírány a popisovány vzdělávací soustavy ve vybraných zemích světa a přístup k výuce chemie v těchto zemích. V závěru teoretické části jsou popsány různé druhy experimentů, jejichž prostřednictvím autor poukazuje na aktuální trend ve vzdělávání, v němž dochází k přesunu na badatelsky orientovanou výuku. V praktické části autor provedl analýzu autentických výpovědí absolventů základních a středních škol týkajících se průběhu výuky chemie a využívání experimentálních činností, na jejímž základě identifikoval podobnosti i rozdíly ve využívání experimentálních činností a v přístupu k výuce chemie obecně. Je zde patrný rozdíl v přístupu k chemickým experimentům, přičemž se přístup shoduje mezi Českou republikou a Německou spolkovou republikou, ale odlišuje se v porovnání s Francií a Indií. Závěr nelze zobecnit z důvodu malého vzorku respondentů, avšak provedená analýza naznačila možné rozdíly v pojetí výuky chemie a experimentálních činností, které mohou mít dopad na postoje a úspěšnost žáků, a otevírá prostor pro další zkoumání s užitím kvantitativních metod pedagogického výzkumu.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44846
    Kolekce
    • Přírodovědecká fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV